
Od 1 stycznia 2022 do 9 sierpnia 2023 r. zgłoszono do TAPA EMEA Intelligence System (TIS) w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) 24 926 kradzieży ładunków wymierzonych w łańcuchy dostaw – informuje portal www.logistyka.rp.pl .
TAPA podaje, że spośród tych incydentów tylko dla 17 proc. z nich możliwe było uzyskanie danych o stratach finansowych. Całkowita wartość produktów, które zostały skradzione, i dla których dostępne są dane (17 proc., czyli 4 241 zarejestrowanych przestępstw) wyniosła 332 460 061 euro.
Przestępcy sięgają po najróżniejsze ładunki, w tym te o bardzo wysokiej wartości. TAPA podlicza, że 448 wymienionych powyżej incydentów spowodowało stratę o wartości 100 000 euro lub więcej. Średnia wartość skradzionych ładunków, które wiązały się ze stratą powyżej 100 000 euro, wyniosła 607 026 euro.
Do przestępstw dochodzi na przygodnych, niestrzeżonych parkingach. Komisja Europejska zbadała, że w Unii brakuje 100 tys. miejsc parkingowych (na 300 tys. zbudowanych). Niemieckie Stowarzyszenie Właścicieli Autohofów VEDA szacuje, że w Niemczech brakuje 31 tys. miejsc parkingowych, w Polsce według innych badań potrzeba dodatkowo kilkanaście tys. miejsc, w Wielkiej Brytanii co najmniej 11 tys. FG
Źródło: www.logistyka.rp.pl
Fot. Pixabay