
W dobie silnej konkurencji, udane wprowadzenie na rynek zupełnie nowego modelu pojazdu użytkowego to bardzo trudne zadanie. Trudne, ale wykonalne, czego dowodem jest nowy DAF XD.
Spektakularny debiut tego modelu mógł mieć miejsce, gdyż producent spełnił kilka ważnych warunków. Pierwszy z nich to oparcie konstrukcji na długodystansowych pojazdach – DAF-ie XF, XG i XG+. Po drugie, skonsolidowanie w jednym pojeździe możliwie najszerszej palety dopracowanych cech użytkowych, takich jak: wydajny układ napędowy, szeroka gama konfiguracji, wysoka ergonomia i bezpieczeństwo, czy przestronne wnętrze kabiny. Jeśli dodamy do tego wersje budowlane XDC oraz bezemisyjne XD Electric, to widzimy, że XD zastąpić może wiele innych pojazdów z gamy dystrybucji, jak i przy realizowaniu zadań specjalnych, komunalnych i budowlanych.
Widzisz więcej!
Co charakteryzuje DAF-a XD? Z pewnością rewelacyjna widoczność bezpośrednia. DAF uzyskał ją dzięki osadzeniu kabiny o 17 cm niżej niż w przypadku modelu XF, montując większą szybę przednią, duże okna boczne z niską krawędzią dolną, a także stosując spadek ku przodowi deski rozdzielczej. Opcjonalnie producent oferuje także okno widoku na krawężnik, które w połączeniu ze składanym fotelem pasażera umożliwia doskonałą obserwację otoczenia od strony chodnika. Doposażając DAF-a XD w systemy Digital Vision, Digital Corner View oraz City Turn Assist dostajemy ultrabezpieczny, a przy tym komfortowy pojazd użytkowy z jedną z najlepszych świadomości otoczenia kierowcy w swojej klasie.
Wysoki komfort pracy kierowcy = czysta radość z jazdy
XD to także charakterystyczne dla marki DAF przestronne kabiny i to zarówno te kompaktowe – Day Cab, sypialne – Sleeper Cab, jak i największe – Sleeper High Cab o imponującej kubaturze 10 m sześc. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia kierowcy ustawiana w pozycji pionowej kolumna kierownicy. Jeśli dodamy do tego: szeroki zakres regulacji foteli, możliwość zamówienie trzeciego fotela pasażera lub dużej lodówki oraz materac o grubości 50 mm, to widzimy, że DAF XD zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Dla jeszcze większego komfortu jazdy XD, wyposażono go w układ AEBS najnowszej generacji, nowy hamulec przyczepy przy niskiej prędkości i hamulec postojowy ze wspomaganiem.
Pełen zakres możliwości
Ciągnik siodłowy czy podwozie do zabudowy? Na drogi asfaltowe czy place budów? W wersji spalinowej czy elektrycznej? Obojętnie, czego szukacie, DAF XD jest do Waszej dyspozycji. Do celów specjalistycznych i budowlanych producent oferuje modele XDC z 2, 3 lub 4 osiami z napędem na jedną lub dwie osie. Jeśli szukasz samochodu bezemisyjnego, godny polecenia jest model XD Electric dostępny z silnikami elektrycznymi o mocy od 170 kW (230 KM) do 350 kW (480 KM). Jeśli stawiasz na zastosowania specjalne, XD może być wyposażony w niezliczoną ilość przystawek odbioru mocy, dzięki czemu stanowi doskonałą bazę pod rozmaite typy zabudów komunalnych i budowlanych.
(źródło: DAF Trucks Polska)