Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Prawo

GITD kontynuuje kontrole przewoźników ze wschodnim kapitałem

25 maja 2023

Blisko 60 kolejnych firm transportowych jest kontrolowanych przez inspekcje i służby. To następny etap działań, którymi obejmowane są przede wszystkim firmy działające z wykorzystaniem rosyjskiego i białoruskiego kapitału. O zakresie kontroli, wynikach wcześniejszych działań, ale też zmianach legislacyjnych, które mają chronić polski rynek transportowy mówili na briefingu wiceminister infrastruktury Rafał Weber oraz główny inspektor transportu drogowego Alvin Gajadhur.

– Rozpoczynamy drugą turę kontroli wytypowanych podmiotów, co do których były wątpliwości – czy faktycznie przestrzegają przepisów prawa. Kolejne podmioty ze wschodnim kapitałem od dzisiaj są kontrolowane – mówił Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber.

Wytypowano ok. 60 przedsiębiorstw w Warszawie, Olsztynie, Nowej Soli, Kielcach, Toruniu, Rzeszowie, Wrocławiu, Białymstoku oraz Poznaniu. Kontrole prowadzi Inspekcja Transportu Drogowego, Krajowa Administracja Skarbowa, Straż Graniczna, Państwa Inspekcja Pracy, nadzór budowlany oraz pracownicy ZUS. ITD, w prowadzonych działaniach, wspiera też CBA.

– Zdarza się, że pod jednym adresem zarejestrowanych jest kilkanaście lub kilkadziesiąt firm. Na przykład w Warszawie w jednej lokalizacji zarejestrowanych jest aż 90 firm transportowych. Chcemy dokładnie zweryfikować, czy te firmy działają legalnie, czy nie dochodzi do nadużyć. W te kontrole, jeśli chodzi o Inspekcję Transportu Drogowego, zaangażowani są inspektorzy z Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego oraz pracownicy i inspektorzy z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Jeśli chodzi o działania Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego, to jest to bardzo szeroka kontrola, która dotyczy m.in. przestrzegania norm czasu pracy kierowców. Sprawdzamy, czy kierowcy mają odpowiednie kwalifikacje, badania lekarskie, psychologiczne, sprawdzamy, jakim taborem dysponują podmioty. Jeśli chodzi o zaangażowanie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, weryfikujemy, czy nadal są spełnione wymagania, które firmy musiały spełnić przy otrzymywaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika – podkreślił Szef ITD Alvin Gajadhur.

 

Czytaj więcej: https://www.gov.pl/web/gitd/kolejne-firmy-transportowe-ze-wschodnim-kapitalem-pod-lupa-sluzb-i-inspekcji

 

Fot. GITD

 

Zobacz również

Prawo

Rekordowo wysokie stawki za brak OC w 2024 r.

Prawo

FIATA o bezpiecznej obsłudze i transporcie towarów niebezpiecznych

Ostatnio dodane:

  • Rekordowo wysokie stawki za brak OC w 2024 r.
  • FIATA o bezpiecznej obsłudze i transporcie towarów niebezpiecznych
  • GITD kontynuuje kontrole przewoźników ze wschodnim kapitałem
  • Czy przewoźnik nie może przenosić odpowiedzialności za czas pracy kierowców na osobę trzecią?
  • Projekt przepisów o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym – przyjęty przez Rząd RP
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019