
W tym roku można podziewać się ułatwień w przepisach krajowych dla przewoźników ponadnormatywnych. Uproszczenia przewiduje także Komisja Europejska – pisze Robert Przybylski na łamach www.logistyka.rp.pl .
Ministerstwo Infrastruktury prowadzi prace nad opracowaniem i wdrożeniem regulacji, które m.in. uproszczą procedurę wydawania zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych. 30 marca projekt rozporządzenia w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych został przekazany do konsultacji publicznych i uzgodnień międzyresortowych. – Projekt zwiera zapisy, na których zależało branży – ocenia prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracodawców Transportu Nienormatywnego Łukasz Chwalczuk.
Przedsiębiorcy jednak nie mają pewności, kiedy przepisy wejdą w życie. – Na obecnym etapie prac legislacyjnych trudno przewidzieć ostateczny zakres i kształt przepisów, nie jest również możliwe wskazanie konkretnej daty ich wejścia w życie – przyznaje rzecznik prasowy resortu Szymon Huptyś.
Także 30 marca Komisja Europejska zaproponowała rozporządzenie ułatwiające korzystanie na drogach publicznych z maszyn takich jak żurawie, kombajny, wózki widłowe czy pługi śnieżne. Przepisy te ostatecznie zastąpią obowiązujące obecnie w państwach członkowskich zróżnicowane systemy regulacyjne. KE podkreśla w komunikacie, że „Dzięki ujednoliceniu na poziomie UE wymogów technicznych dotyczących homologacji maszyn nieprzeznaczonych do ruchu drogowego nowe przepisy pomogą wyeliminować obecne rozdrobnienie na jednolitym rynku i bariery w swobodnym przemieszczaniu się takich maszyn, zapewniając przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nowe przepisy pozwolą również obniżyć koszty przestrzegania prawa i zmniejszyć obciążenia administracyjne, przynosząc oszczędności szacowane na 846 mln euro w okresie 10 lat.”
Szczegóły nowych regulacji prawnych w jednym z najbliższych numerów Transport Managera. ML
Źródło: www.rp.pl
Fot. Pixabay