Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Zarządzanie

KE chce zaostrzenia norm emisji CO2 dla ciężarówek

10 marca 2023

Komisja Europejska zaproponowała zaostrzenie norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych o 45 proc. od 2030 r., o 65 proc. od 2035 r. i o 90 proc. od 2040 r.

 

W ocenie Komisji zaostrzenie norm pomoże ograniczyć emisję CO2 w sektorze transportu. Ciężarówki, autobusy miejskie i autobusy dalekobieżne odpowiadają za ponad 6 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych (GHG) w UE i za ponad 25 proc. emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego.

Zmiany – jak wskazuje KE – mają też przynieść korzyści europejskim przewoźnikom w postaci obniżenia kosztów paliwa i całkowitego kosztu eksploatacji, oraz zapewnić szersze zastosowanie bardziej energooszczędnych pojazdów.

Branża transportu drogowego walczy o możliwość korzystania w ciężarówkach – obok energii elektrycznej i wodoru – z paliw odnawialnych i zrównoważonych środowiskowo. Przewoźnicy mogliby korzystać w nadchodzących latach z opcji, które są szybciej i łatwiej dostępne, bez ryzyka zmniejszenia wydajności lub zagrożenia bezpieczeństwa łańcucha dostaw.

Dzięki wspólnym wysiłkom organizacji przewoźników drogowych udało się przekonać KE, aby nie wprowadzać 100 proc. obowiązku wycofania silników spalinowych w ciężarówkach.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, związek pracodawców Transport i Logistyka Polska wraz z innymi stowarzyszeniami w dalszym ciągu będzie podejmować na forum IRU starania o zmianę stanowiska Unii w kwestii norm emisji CO2 i podejmować próby złagodzenia kosztów tych zmian dla przewoźników. HA

 

Źródło: www.zmpd.pl

 

Fot. Pixabay

 

 

Zobacz również

Zarządzanie

Kontrole w firmach transportowych z kapitałem rosyjskim i białoruskim

Zarządzanie

Wielton kupi 100 proc. udziałów Langendorf

Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019