Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Technika

Stowarzyszenia spedytorów chcą większych ciężarówek

25 stycznia 2023

W połowie roku Komisja Europejska rozpatrzy zmianę dyrektywy o masach i wymiarach samochodów ciężarowych. Stowarzyszenia nadawców ładunków apelują o poluzowanie limitów wielkości i mas ciężarówek – informuje portal www.logistyka.rp.pl.

 

Europejskie Stowarzyszenie Kurierskie EEA, Europejskie Stowarzyszenie Spedytorów CLECAT, Europejskie Stowarzyszenie Nadawców ESC oraz Europejska Rada Transportu ETB wystosowały 17 stycznia list do wiceprzewodniczącego KE Fransa Timmermansa oraz do komisarz transportu Adiny Valean o zmiany w dyrektywy o masach i wymiarach samochodów ciężarowych dopuszczonych do ruchu międzynarodowego w Unii Europejskiej.

Spedytorzy proponują, aby:

  • zwiększyć dopuszczalną masę całkowitą do 44 ton, pozwalając krajom na podwyższenie tego limitu w ruchu krajowym;
  • dopuścić zestawy o długości 25,25 m (EMS) w ruchu międzynarodowym;
  • ujednolicić wymogi techniczne dla długich zestawów także w przewozach intermodalnych;
  • zapewnić spójność z wymogami ograniczenia emisji CO2 przez ciężkie pojazdy.

Nadawcy wskazują, że liberalizacja przepisów zapewni branży transportowej większą elastyczność. Zmniejszy także dolegliwość braku kierowców (co jest problemem strukturalnym) i doprowadzi do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Długie zestawy dopuszczone są w ruchu międzynarodowym na zasadzie umów dwustronnych. KE dopuszcza przejazdy przez granice zestawów o długości 16,5 m (ciągnik z naczepą) oraz 18,35 m (ciężarówka z przyczepą). HT

 

Źródło: www.logistyka.rp.pl

Zobacz również

Technika

Awaria aplikacji mobilnej e-TOLL PL na urządzeniach Android

Technika

Volvo Trucks szkoliło strażaków PSP z budowy elektrycznych pojazdów ciężarowych

Ostatnio dodane:

  • Francuskie kary za brak powrotu kierowy do miejsca zamieszkania
  • E-faktury o pół roku później
  • Zdaniem kierowców warunki sanitarne ich pracy nie poprawiają się
  • Podwojenie liczby niewypłacalności w transporcie drogowym w 2022 r.
  • Dniówki w transporcie – jak rozliczyć kierowców zgodnie z przepisami w 2023?
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019