
Globalna sprzedaż online w okresie świątecznym w 2022 r. wyniosła 1,14 biliona dolarów – tak wynika z raportu Salesforce o sprzedaży detalicznej. Ten sezon zakupów świątecznych charakteryzował się nieco wyższym poziomem rabatów udzielanych przez sprzedawców, niż miało to miejsce w roku 2021 i 2020 – średni poziom rabatu wyniósł 21 proc. W Europie Wschodniej rabat był jednak nieco niższy i wyniósł 19 proc.
Być może wynika to z faktu, że w tym roku sprzedawcy z naszego regionu postawili na promocje w Cyber Week. Wówczas rabaty sięgały nawet 37 proc., przy światowej średniej na poziomie tylko 18 proc. Jednak pomimo tego pobity został rekord zwrotów. Najnowsze dane pokazują, że liczba zwrotów w skali globalnej wyniosła 1,39 miliarda, co stanowi 13 proc. wszystkich zamówień świątecznych i 63 proc. wzrost liczby zwrotów rok do roku. RT
Źródło: Salesforce
Fot. Pixabay