Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Prawo

Włochy wdrażają delegowanie kierowców zgodnie z Pakietem Mobilności

20 grudnia 2022

Delegowanie kierowców ciężarówek, które reguluje Pakiet Mobilności – lub jak kto woli dyrektywa (UE) 2020/1057 z 15 lipca 2020 r. – ma zostać wdrożone także we Włoszech . Tak wynika z posiedzenia włoskiej Rady Ministrów z 9 grudnia br., poprzez przyjęcie we wstępnej analizie dekretu legislacyjnego, który wprowadza ustawodawstwo europejskie we Włoszech, i który – jak określono w nocie – „stanowi lex specialis charakteryzujący się sektorowymi i mającymi zastosowanie specyfikacjami do transnarodowego świadczenia usług transportu drogowego i przewozów kabotażowych”.

 

Rozporządzenie dotyczy usług kierowców mających siedzibę w państwie członkowskim lub w państwie trzecim, którzy delegują kierowców we Włoszech, a także przewozów kabotażowych wykonywanych we Włoszech przez przewoźników mających siedzibę w państwie członkowskim. Ponadto przewiduje się, że przedsiębiorstwa transportowe z siedzibą w państwach niebędących członkami UE nie będą korzystały z korzystniejszego traktowania niż to, które jest zarezerwowane dla przedsiębiorstw w Unii, nawet jeżeli wykonują przewozy na podstawie umów dwustronnych lub wielostronnych, które umożliwiają dostęp do rynku UE lub jego części

Za delegowanie nie uważa się przewozów dwustronnych i tranzytowych, a także międzynarodowych odcinków transportu kombinowanego realizowanych transportem drogowym. Oddelegowanie będzie musiało zostać udowodnione za pośrednictwem portalu połączonego z systemem wymiany informacji na rynku wewnętrznym (IMI), w którym dane przedsiębiorstw i oddelegowanych kierowców muszą zostać wprowadzone najpóźniej na początku oddelegowania, wraz z innymi informacjami dotyczącymi firmy i kierowców (tablica rejestracyjna pojazdu i przyczepy, nazwisko kierowcy, prawo jazdy itp.).

Jednak nadal na żądanie policji można również zażądać kopii deklaracji delegowania, operacji transportowych, takich jak międzynarodowy list przewozowy, a także zapisów tachografu. Państwo członkowskie, do którego planowane jest delegowanie, może również wymagać zaświadczenia o wynagrodzeniu i wynagrodzeniu, umowy o pracę oraz dowodu wypłaty wynagrodzenia. TO

 

Źródło: www.pisil.pl

 

Fot. Pixabay

Zobacz również

Prawo

Aresztowania polskich ciężarówek na Białorusi

Prawo

Prawne aspekty wdrażania pracy zdalnej

Ostatnio dodane:

  • Pierwsze w Europie rozwiązanie multimodalne z ciężarówkami elektrycznymi w barwach polskiego DHL
  • Kontrole w firmach transportowych z kapitałem rosyjskim i białoruskim
  • Wielton kupi 100 proc. udziałów Langendorf
  • Przewoźnicy nie chcą konkurencji zza wschodniej granicy
  • Niemieckie myto – rewolucja grudniowa
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019