Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Relacje

Nowe, przyszłoroczne horyzonty omówiliśmy w Gdyni

20 grudnia 2022

Sezon konferencyjny w 2022 r. zakończyliśmy w Gdyni, konferencją New Horizons’23. Uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się co czeka branżę transportowo-spedycyjno-logistyczną w 2023 r. Było dużo prognoz, predykcji i przewidywań na temat tego jak zmieni się środowisko prawno-finansowo-biznesowe funkcjonowania branży w 2023 r.

Całość fotorelacji dostępna TUTAJ,

Przybyłych uczestników powitał gospodarz regionu pomorskiego – Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.

1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie kolejna nowelizacja przepisów Umowy dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR). Szczegóły przybliżyła Maria Nicopulos, doradca ADR z firmy Eko Skolar.

Na jakie zmiany w Niemczech polski przewoźnik musi być przygotowany w 2023? Jak wyglądają pierwsze doświadczenia z egzekwowaniem Pakietu Mobilności w Niemczech? Od niedawna niemieccy zleceniodawcy transportowi mają możliwość pozywania równolegle – polskiego przewoźnika i towarzystwa ubezpieczeniowego, w którym jest ten przewoźnik ubezpieczony. O tym jakie ma to konsekwencje dla polskich firm transportowych mówił Martin Pfnür z niemieckiej kancelarii prawnej Pfnür Rechtsanwälte.

Wystąpienie Marka Tarczyńskiego, prezesa Polskiej Izby Spedycji i Logistyki poświęcone było problemom związanym z zaburzeniami występującymi na globalnym rynku żeglugowym i ich skutkami dla pracy terminali portowych oraz firm uczestniczących w szeroko rozumianej obsłudze portowej w tym transportu samochodowego.

Z kolei o tym, czy dozwolone jest wynajmowanie kierowców od zagranicznych firm  transportowych mówiła Svitlana Strachowicz z Kancelarii TSL Lawyers. Kompendium zmian prawnych, czekających branżę transportowo-logistyczną w 2023 r. zaprezentował Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica. Wniosek z tej prelekcji jest prosty – będzie to znacznie uboższy w zmiany rok dla polskich przewoźników drogowych…Może i lepiej. Natomiast Krzysztof Sarnecki z Quest Change Managers starał się odpowiedzieć w swoim wystąpieniu „Jak Dogonić Teraźniejszość?” Co ciekawe – odpowiedź padła po zadaniu przez niego dziesięciu ważnych pytań w biznesie, na które udzielił dziesięciu zwięzłych odpowiedzi. Media społecznościowe to obecnie coś więcej niż miejsce, w którym wypada być, żeby nie pozostać w tyle. Media społecznościowe to inżynieria, dzięki której można pozyskiwać klientów i kierowców – już dziś! Takie przesłanie przyświecało wystąpieniu Dominika Skowrońskiego reprezentującego Lark Business Consulting i Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Nie zabrakło wystąpień partnerów spotkania. Filip Ziętkowski z FAZ Drivers wyjaśnił jak maksymalne zoptymalizować floty ciężkie poprzez wykluczenie zbędnych postojów, czyli leasing kierowców. Krzysztof Pusłowski z Trimble Transportation opisał narzędzie informatyczne umożliwiające inteligentną wideorejestrację floty transportowej. Michał Parol, przedstawiciel MAK Ubezpieczenia, przedstawił 5 rzeczy, które warto wiedzieć ubezpieczając flotę. Marcin Rycak z DKV Mobility, opisał przetasowania na europejskim rynku cen paliw.

Swoje prelekcje wygłosili również: Justyna Świeboda, Polski Instytut Transportu Drogowego, (e-CMR, czy jesteś gotowy?), Michał Kłos, Mariański Group, (Jak skutecznie zmniejszyć podatki dochodowe w firmie transportowej?), Maciej Wroński, Transport i Logistyka Polska, (Wyzwania stojące przed przewoźnikami drogowymi w przyszłorocznym horyzoncie czasowym.)

 

 

Ważnym punktem na agendzie konferencji był również panel dyskusyjny:  Horyzont’23 – co czeka branżę transportową w 2023 roku? Rozmówcami redaktora Marka Loosa byli: Maria Nicopulos, EKO SKOLAR, Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, Marek Tarczyński, Prezes Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, Michał Kłos, Mariański Group, Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica.

Nagranie z całości dyskusji można obejrzeć TUTAJ

 

Partnerami konferencji byli: Shell,  Trimble,  FAZ Drivers, MAK Ubezpieczenia, DKV Mobillity  Polska Żegluga Bałtycka – Polferries, e-containers.eu, ABC Czepczyński i Czepczyński Family Fundation.

Już teraz zapraszamy na serię konferencji Transport Managera, które odbędą się w 2023 r. Pierwszą z nich – Transport 4.0 Summit – zaplanowaliśmy na 29 marca w Poznaniu.

 

Zobacz również

Logistyka | Relacje

Pierwsze w Europie rozwiązanie multimodalne z ciężarówkami elektrycznymi w barwach polskiego DHL

Relacje

HALO Rental – rozwija skład osobowy spółki

Ostatnio dodane:

  • Pierwsze w Europie rozwiązanie multimodalne z ciężarówkami elektrycznymi w barwach polskiego DHL
  • Kontrole w firmach transportowych z kapitałem rosyjskim i białoruskim
  • Wielton kupi 100 proc. udziałów Langendorf
  • Przewoźnicy nie chcą konkurencji zza wschodniej granicy
  • Niemieckie myto – rewolucja grudniowa
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019