
Sezon konferencyjny w 2022 r. zakończyliśmy w Gdyni, konferencją New Horizons’23. Uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się co czeka branżę transportowo-spedycyjno-logistyczną w 2023 r. Było dużo prognoz, predykcji i przewidywań na temat tego jak zmieni się środowisko prawno-finansowo-biznesowe funkcjonowania branży w 2023 r.
Całość fotorelacji dostępna TUTAJ,
Przybyłych uczestników powitał gospodarz regionu pomorskiego – Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie kolejna nowelizacja przepisów Umowy dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR). Szczegóły przybliżyła Maria Nicopulos, doradca ADR z firmy Eko Skolar.
Na jakie zmiany w Niemczech polski przewoźnik musi być przygotowany w 2023? Jak wyglądają pierwsze doświadczenia z egzekwowaniem Pakietu Mobilności w Niemczech? Od niedawna niemieccy zleceniodawcy transportowi mają możliwość pozywania równolegle – polskiego przewoźnika i towarzystwa ubezpieczeniowego, w którym jest ten przewoźnik ubezpieczony. O tym jakie ma to konsekwencje dla polskich firm transportowych mówił Martin Pfnür z niemieckiej kancelarii prawnej Pfnür Rechtsanwälte.
Wystąpienie Marka Tarczyńskiego, prezesa Polskiej Izby Spedycji i Logistyki poświęcone było problemom związanym z zaburzeniami występującymi na globalnym rynku żeglugowym i ich skutkami dla pracy terminali portowych oraz firm uczestniczących w szeroko rozumianej obsłudze portowej w tym transportu samochodowego.
Z kolei o tym, czy dozwolone jest wynajmowanie kierowców od zagranicznych firm transportowych mówiła Svitlana Strachowicz z Kancelarii TSL Lawyers. Kompendium zmian prawnych, czekających branżę transportowo-logistyczną w 2023 r. zaprezentował Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica. Wniosek z tej prelekcji jest prosty – będzie to znacznie uboższy w zmiany rok dla polskich przewoźników drogowych…Może i lepiej. Natomiast Krzysztof Sarnecki z Quest Change Managers starał się odpowiedzieć w swoim wystąpieniu „Jak Dogonić Teraźniejszość?” Co ciekawe – odpowiedź padła po zadaniu przez niego dziesięciu ważnych pytań w biznesie, na które udzielił dziesięciu zwięzłych odpowiedzi. Media społecznościowe to obecnie coś więcej niż miejsce, w którym wypada być, żeby nie pozostać w tyle. Media społecznościowe to inżynieria, dzięki której można pozyskiwać klientów i kierowców – już dziś! Takie przesłanie przyświecało wystąpieniu Dominika Skowrońskiego reprezentującego Lark Business Consulting i Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Nie zabrakło wystąpień partnerów spotkania. Filip Ziętkowski z FAZ Drivers wyjaśnił jak maksymalne zoptymalizować floty ciężkie poprzez wykluczenie zbędnych postojów, czyli leasing kierowców. Krzysztof Pusłowski z Trimble Transportation opisał narzędzie informatyczne umożliwiające inteligentną wideorejestrację floty transportowej. Michał Parol, przedstawiciel MAK Ubezpieczenia, przedstawił 5 rzeczy, które warto wiedzieć ubezpieczając flotę. Marcin Rycak z DKV Mobility, opisał przetasowania na europejskim rynku cen paliw.
Swoje prelekcje wygłosili również: Justyna Świeboda, Polski Instytut Transportu Drogowego, (e-CMR, czy jesteś gotowy?), Michał Kłos, Mariański Group, (Jak skutecznie zmniejszyć podatki dochodowe w firmie transportowej?), Maciej Wroński, Transport i Logistyka Polska, (Wyzwania stojące przed przewoźnikami drogowymi w przyszłorocznym horyzoncie czasowym.)
Ważnym punktem na agendzie konferencji był również panel dyskusyjny: Horyzont’23 – co czeka branżę transportową w 2023 roku? Rozmówcami redaktora Marka Loosa byli: Maria Nicopulos, EKO SKOLAR, Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, Marek Tarczyński, Prezes Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, Michał Kłos, Mariański Group, Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica.
Nagranie z całości dyskusji można obejrzeć TUTAJ
Partnerami konferencji byli: Shell, Trimble, FAZ Drivers, MAK Ubezpieczenia, DKV Mobillity Polska Żegluga Bałtycka – Polferries, e-containers.eu, ABC Czepczyński i Czepczyński Family Fundation.
Już teraz zapraszamy na serię konferencji Transport Managera, które odbędą się w 2023 r. Pierwszą z nich – Transport 4.0 Summit – zaplanowaliśmy na 29 marca w Poznaniu.