Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Finanse

Myto idzie w górę w Polsce i w Niemczech

1 grudnia 2022

Od 1 stycznia 2023 r. wzrosną stawki opłat dla samochodów ciężarowych. Wszystko za sprawą waloryzacji i ekologia. 25 listopada 2022 r. Bundesrat uchwalił piątą nowelizację ustawy o pobieraniu opłat za korzystanie z niemieckich dróg federalnych, która obejmuje taryfy opłat drogowych, mające obowiązywać od 1 stycznia 2023 r. 

 

Monitor Federalny opublikował stawki 30 listopada. 40-tonowy zestaw z homologacją Euro6 zapłaci 19 centów za km, o 3,8 proc więcej niż w tym roku. Dla zestawu z silnikiem Euro5 stawka wzrosła o 18 proc., dla Euro4 z filtrem cząstek stałych myto powiększyło się o niemal 24 proc.

Niemiecki parlament zwiększył obciążenie za zanieczyszczenie powietrza i hałas. W Niemczech opłaty obowiązują dla samochodów o dmc powyżej 7,5 tony.

W przyszłym roku także w Polsce wzrosną ceny myta pobieranego przez KAS (w systemie e-Toll) na drogach zarządzanych przez GDDKiA. Znowelizowana ustawa o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym zakłada wzrost stawek myta o wskaźnik „wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego”. Obecnie jest to około 14,5 proc. Szczegółowe stawki Mautu w Niemczech w tabeli. JW

 

 

Źródło: www.logistyka.rp.pl i www.guretruck.com

 

Fot. Pixabay

Zobacz również

Finanse

E-faktury o pół roku później

Finanse

Podwojenie liczby niewypłacalności w transporcie drogowym w 2022 r.

Ostatnio dodane:

  • Francuskie kary za brak powrotu kierowy do miejsca zamieszkania
  • E-faktury o pół roku później
  • Zdaniem kierowców warunki sanitarne ich pracy nie poprawiają się
  • Podwojenie liczby niewypłacalności w transporcie drogowym w 2022 r.
  • Dniówki w transporcie – jak rozliczyć kierowców zgodnie z przepisami w 2023?
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019