Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Prawo

Jesteśmy o dwie ustawy od eCMR

10 listopada 2022

Przedsiębiorcy niecierpliwie czekają nowelizację ustawy o transporcie drogowym oraz prawa przewozowego, aby możliwe było stosowanie elektronicznych listów przewozowych. Nadawcy i przewoźnicy już wdrażają elektroniczne listy przewozowe. Polskie prawo wymaga stosowania papierowych wersji WZ oraz CMR, więc dla potrzeb naszych służb kontrolnych te dokumenty są drukowane, co tworzy hybrydowy system. W innych krajach wystarczą elektroniczne wersje. Elektroniczne listy przewozowe są atrakcyjne także dla przewoźników.

Chodzi o przyspieszenie płatności za usługę oraz o bezpieczeństwo dokumentów. Papierowe są wysyłane do firmy przez kierowców, więc trzeba na nie czekać, co opóźnia rozpoczęcie fakturowania. Bywa, że paczka, w której jest 20 listów przewozowych ginie.

Próby trwają też w innych krajach. We Włoszech w 2021 r. 5 firm transportowych przeprowadziło pilotaż wdrożenia elektronicznych listów. Firmy wypróbowały eCMR trzech dostawców: włoskiego Acucuride, belgijskiego Pionira oraz holenderskiego Transfollow. Samochody wykonały ponad 100 wyjazdów, w których eCMR był używany w formie hybrydowej, czyli równolegle z tradycyjnym papierowym CMR. Trasy wiodły do: Belgii, Francji, Niemiec, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii. OP

 

Źródło: www.pisil.pl

 

Fot. Pixabay

Zobacz również

Prawo

Francuskie kary za brak powrotu kierowy do miejsca zamieszkania

Prawo

Koniec bezterminowego prawa jazdy

Ostatnio dodane:

  • Francuskie kary za brak powrotu kierowy do miejsca zamieszkania
  • E-faktury o pół roku później
  • Zdaniem kierowców warunki sanitarne ich pracy nie poprawiają się
  • Podwojenie liczby niewypłacalności w transporcie drogowym w 2022 r.
  • Dniówki w transporcie – jak rozliczyć kierowców zgodnie z przepisami w 2023?
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019