Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Prawo

Nowe przepisy socjalne w Norwegii

2 listopada 2022

W ciągu miesiąca przynajmniej jeden tydzień pracownik będzie musiał spędzić w domu i odpocząć. Tak w skrócie brzmią nowe przepisy norweskiego Ministerstwa Transportu, które weszły w życie 1 listopada i dotkną polskich kierowców, którzy w kraju i poza jego granicami jeżdżą dla norweskich firm. Nowe przepisy wpisują się w tzw. część socjalną Pakietu Mobilności, który został przyjęty w porozumieniu EOG 18 marca 2022 r.

 

Zmiany są wprowadzane w przepisach dotyczących czasu jazdy i odpoczynku, przepisach dotyczących profesjonalnego transportu drogowego oraz w przepisach dotyczących wdrożenia wspólnych zasad odnoszących się do transportu krajowego w porozumieniu EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego).

Wdrożenie Pakietu Mobilności jest ważną częścią przyszłego planu działania norweskiego rządu przeciwko dumpingowi socjalnemu w sektorze transportu. Chodzi o wymagania dotyczące licencji na transport międzynarodowy, realizowany samochodami dostawczymi o dmc powyżej 2,5 tony. Przewoźnicy muszą spełniać wymagania dotyczące siedziby, reputacji, finansów i kompetencji zawodowych. Pojawia się też wymóg, aby firma transportowa zapewniła kierowcy możliwość spędzenia co najmniej jednego normalnego tygodniowego odpoczynku w domu podczas każdego czterotygodniowego okresu, zakaz tygodniowego odpoczynku w pojeździe oraz zakaz wynagrodzenia w zależności od tego, jak szybko kierowca dostarczy towar.

Pracodawcy muszą poczynić przygotowania, aby kierowca mógł wrócić do domu w okresie czterech tygodni. Pojazdy w transporcie międzynarodowym muszą również wracać do centrum operacyjnego w swoim kraju przynajmniej co osiem tygodni.

Wprowadzany jest tzw. okres cooling-off wynoszący cztery dni od zakończenia ostatniego przewozu kabotażowego, pomiędzy kolejnymi kabotażami w tym samym kraju (przez te dni pojazdy zagraniczne nie mogą wykonywać kabotażu w Norwegii). W przypadku transportu towarowego trzy zlecenia można wykonać w ciągu siedmiu dni, jak poprzednio, ale po ostatnim zleceniu zostanie wprowadzony „okres zamrożenia” wynoszący cztery dni, podczas którego zagraniczne pojazdy nie będą mogły wykonywać kabotażu w Norwegii. TR

 

Źródło: www.pisil.pl

 

Ot. Pixabay

Zobacz również

Prawo

Rekordowo wysokie stawki za brak OC w 2024 r.

Prawo

FIATA o bezpiecznej obsłudze i transporcie towarów niebezpiecznych

Ostatnio dodane:

  • Rekordowo wysokie stawki za brak OC w 2024 r.
  • FIATA o bezpiecznej obsłudze i transporcie towarów niebezpiecznych
  • GITD kontynuuje kontrole przewoźników ze wschodnim kapitałem
  • Czy przewoźnik nie może przenosić odpowiedzialności za czas pracy kierowców na osobę trzecią?
  • Projekt przepisów o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym – przyjęty przez Rząd RP
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019