Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Technika

Continental: Twój biznes, nasze rozwiązania

2 listopada 2022

Najwyższej klasy opony zapewniają wysoką trwałość i bezkompromisowe bezpieczeństwo. To jednak nie wszystkie aspekty, na jakie powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca podczas wyboru ogumienia dla swojej floty. Odpowiednio dobrana linia opon pomaga w minimalizacji kosztów operacyjnych poprzez ograniczenie zużycia paliwa.

 

Sektor transportu i logistyki rozwija się niezwykle dynamicznie. Zmiany zachowania konsumentów i gwałtowny wzrost popularności zakupów online sprawiły, że branża transportowa stała się największą gałęzią działalności związanej z obsługą towarów w Europie. Przedsiębiorcy logistyczni robią więc wszystko, aby zmaksymalizować wydajność swoich pojazdów. Właśnie dla takich klientów Continental stworzył najnowszej generacji opony Conti Hybrid HS5 i HD5 na oś prowadzącą i napędową, opracowane specjalnie z myślą o wymaganiach transportu regionalnego.

Wzmocniona konstrukcja i inteligentne rozwiązania

Dzięki dwuwarstwowej konstrukcji bieżnika oraz innowacyjnej mieszance, opony Continental pozwalają na uzyskanie wysokich przebiegów przy zachowaniu zwiększonej trwałości i jednoczesnej optymalizacji oporów toczenia. Przekłada się to na uzyskanie nawet o 20% wyższych przebiegów w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Nowe opony Continental są również oponami inteligentnymi. Umożliwia to połączenie z rozwiązaniami cyfrowymi, takimi jak system ContiConnect z wbudowanymi czujnikami ciśnienia. Oprócz samej kontroli ciśnienia pozwala on m.in. oszacować, jaki przebieg ma dana opona oraz ile kilometrów pozostało do zakończenia jej okresu użytkowego.

Niższe wydatki dzięki redukcji zużycia paliwa

W strukturze kosztów floty transportowej około 30% udziału stanowią wydatki związane z paliwem, co może dodatkowo pogłębiać się w sytuacji systematycznego wzrostu cen oleju napędowego. Dlatego tak ważne jest zrównoważone podejście do zarządzania flotą. Kluczowy jest tutaj dobór odpowiedniego ogumienia, które może zauważalnie zredukować zużycie paliwa, co przekłada się na realny zysk dla przedsiębiorcy.

Aby to potwierdzić, Continental wraz z firmą transportową Anneberg Transpol rozpoczął w ubiegłym roku długodystansowy test opon EcoRegional. Przez 14 miesięcy ponad 10 ciągników użytkowało opony Continental, a zebrane dane posłużyły do obliczeń mających na celu ukazanie realnego zysku, jaki można uzyskać poprzez zmianę ogumienia. Po okresie testowym zmierzono oszczędność na poziomie 0,9% zużycia paliwa. Biorąc pod uwagę średnie zużycie paliwa na poziomie 27l/100 km oraz przebiegi roczne rzędu 130 000 km, a także wielkość floty, to uzyskane roczne oszczędności paliwowe spółki Anneberg Transpol należy szacować na ok. 22,5 tys. litrów ON, czyli ponad 150 tys. PLN.

Opony mają znaczenie

Jak pokazują wyniki testu, najwyższej klasy opony premium to nie tylko zwiększone bezpieczeństwo oraz trwałość, ale także realne oszczędności dzięki niższemu zużyciu paliwa. W obecnych czasach ciągłego wzrostu cen oleju napędowego wydaje się to mieć jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. Warto więc, szukając sposobu na zwiększenie wydajności i redukcję kosztów swojej floty, zaplanować optymalny dobór ogumienia.

Zobacz również

Technika | Zarządzanie

Sustainable Reality Survey 2023 badanie o zrównoważonym rozwoju

Technika | Zarządzanie

Przyczepy i naczepy coraz częściej z osobną telematyką

Ostatnio dodane:

  • Rekordowo wysokie stawki za brak OC w 2024 r.
  • FIATA o bezpiecznej obsłudze i transporcie towarów niebezpiecznych
  • GITD kontynuuje kontrole przewoźników ze wschodnim kapitałem
  • Czy przewoźnik nie może przenosić odpowiedzialności za czas pracy kierowców na osobę trzecią?
  • Projekt przepisów o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym – przyjęty przez Rząd RP
Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019