Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Zarządzanie

Wywiad: Leasing kierowców – nowa usługa dla polskiej branży transportowej

9 września 2022

Rozmowa z Filipem Ziętkowskim, właścicielem firmy FAZ Drivers 

Leasing Kierowców C+E ? skąd w ogóle taki pomysł ?

To bardzo proste… Oni są istotą transportu ! Od wielu lat widzimy co się dzieje na polskim i europejskim rynku transportowym i jak niedobory personalne hamują łańcuchy dostaw w całej UE. Zainspirowała nas sytuacja i poziom obsługi agencyjnej w Holandii, gdzie sam przez kilka lat pracowałem w podobnych firmach. Nauczyłem się wówczas maksymalnej optymalizacji wykorzystania środków transportowych przy elastycznym podejściu do personelu – i to postanowiłem wdrożyć na Polski rynek od 2018 roku.

Jak przebiegły dla FAZ te 5 lat na polskim rynku?

Mówiąc sportowym żargonem, początki to była walka na „gołe pięści”. Zaczynaliśmy na rynku, na którym leasing kierowców C+E był zupełnie nieznany. Na dzień dobry nie mieliśmy ani jednego kierowcy, ani jednego Klienta. Budowa tych wszystkich relacji była niezmiernie trudna. Nieświadomie popełnialiśmy masę błędów, które przez pryzmat czasu doprowadziły nas do perfekcji w obsłudze Klientów oraz Kierowców.

 Jak tak młoda firma poradziła sobie przez te lata ? Biorąc pod uwagę pandemię czy choćby obecny kryzys spowodowany sytuacją na Ukrainie?

Pandemia spowodowała u przewoźników zmianę kursu myślenia i obsługi personalnej. Jak nigdy dotąd pojawiła się potrzeba elastycznych i dodatkowych kierowców C+E. Biorąc pod uwagę załamanie się dostępności kierowców z Ukrainy w lutym tego roku, sytuacja się nasiliła. Wielu przewoźników miało dziesiątki aut na parkingach bez braku rozwiązania, a straty rosły z dnia na dzień.

 Jaką macie w takim razie filozofie swojej pracy ?

Istotą działalności FAZ jest maksymalne zoptymalizowanie floty naszych Klientów poprzez wykluczenie zbędnych przestojów. Największą zmorą Polskiego Transportu jest załadowane auto i widmo braku kierowcy, który dostarczy towar do zleceniodawcy. Tutaj jedynym rozwiązaniem jest FAZ Drivers. Naszym zadaniem jest dostarczać doświadczony i elastyczny personel, aby perfekcyjnie zrealizował zobowiązania kontraktowe naszych klientów. Istotnym elementem jest fakt, że pracujemy z polskimi firmami i wspólnie z nimi budujemy siłę polskiego transportu w Europie. Nie sprzedajemy naszych usług firmom z poza Polski. Mamy w tej kwestii element gospodarczego patriotyzmu.

Elastyczność ? czy to jest kluczem Waszej działalności ?

Tak, zdecydowanie. Elastyczność to jest clue całego programu. Współpraca z nami jest niezobowiązująca. Jeżeli Klient ma potrzebę to pracujemy, jeżeli nie to do niczego nie ma zobowiązań. Obsługujemy przeróżne zlecenia od pojedynczych tras poprzez regularną współpracę na dużą skalę.

W czym różnica w takim razie ? i jakiego rodzaju przewoźników obsługujecie ?

Obsługujemy różnych Klientów, takich co mają kilka, kilkadziesiąt oraz takich co mają kilkaset aut w swojej flocie. Zdajemy sobie sprawę, że każdy Przewoźnik jest inny i trzeba mieć do niego inne podejście. My do każdego potrafimy się dostosować przez pryzmat czasu współpracy. Nie ma znaczenia czy Przewoźnik jest duży czy mały – każdy z nich ma wspólny mianownik – mniejszy czy większy problem z niedoborem kierowców C+E. Obecność FAZ jako silnego partnera u boku przewoźnika to istna gwarancja wykonalności swoich zobowiązań kontraktowych i posiadanie przez nich dodatkowego personelu choćby w kilku procentach to dbanie o jak najwyższy poziom świadczonych przez siebie usług transportowych.

A czym różni się obsługa FAZ od innych firm HR działających w transporcie ?

My dostarczamy gotowe rozwiązanie! Będąc agencją pracy, my pozostajemy pracodawcą dla każdego z naszych kierowców, tym samym po naszej stronie są wszystkie wynikające z tego zobowiązania. My odpowiadamy za wynagrodzenia, urlopy, całe opodatkowanie, potencjalne L4, administracja A1, IMI, PEFRON, PIP itd. Nasz klient jeżeli bierze od nas kierowcę choćby na jedną trasę, nie ma żadnej administracji z tym związanej. Klient dostaje FV która jest jego ostatecznym kosztem.

Jaki macie personel w takim razie ?

Na dzień dzisiejszy zatrudniamy około 300 kierowców. Strategiczną kwestią jest to, że 90% naszego personelu to Polacy. Uważam to za nasz największy sukces, bo niewiele jest firm, które w przeciągu 5 lat, zbudowały takie struktury personalne bez wsparcia ze Wschodu. Współpraca z naszymi Rodakami, jest niezbędna aby być ELASTYCZNYM ! nie mamy administracji pt. różowe listy, pozwolenia o pracę itd. Dzięki temu Klient może zamówić kierowcę w piątek, aby wsiadł w auto już w poniedziałek – czy to nie jest super rozwiązanie dla Przewoźnika ?

Personel mamy zróżnicowany, zarówno pojedyncze jak i podwójne obsady, w wieku 25-65 lat, zatrudniamy około 25 kobiet. Nasi kierowcy jeżdżą w dużej mierze na chłodniach, ale obsługujemy również plandeki, tandemy, wywrotki, platformy, izotermy, kontenery morskie oraz cysterny. Naszych kierowców można spotkać dosłownie w każdym kraju w Europie, a wielu z naszych kierowców ma zróżnicowane doświadczenie.

Bardzo ważną sprawą jest to, że cały nasz męski personel w biurze to byli, aczkolwiek „aktywni” kierowcy C+E z doświadczeniem. Dzięki temu możemy być bardzo skuteczni w rekrutacji, a nasi planerzy którzy są w codziennym kontakcie z Klientami doskonale rozumieją warunki pracy w transporcie.

 Jaki macie zakres terytorialny ?

Kierowców mamy praktycznie ze wszystkich województw w Polsce, może poza Zachodnią ścianą Polski. Mamy biuro główne w Radomiu i stąd zarządzamy wszystkim. Do tego mamy biura regionalne w Rzeszowie, Białymstoku oraz Grudziądzu. W 2023 chcemy iść dalej w kierunku miast takich jak Poznań i Opole albo Śląsk.

Jakie macie cele w takim razie ?

Będziemy dostarczać wyjątkowe oraz elastyczne rozwiązania personalne dla całej branży Transportowej w Polsce. Pracować z najlepszymi Przewoźnikami oraz najlepszymi kierowcami – i wspólnie z nimi wyznaczać nowe, najwyższe standardy pracy. Transport jest strategiczne ważny dla gospodarki europejskiej i nie ma tutaj miejsca na przeciętność – jest miejsce tylko na najwyższą jakość.

 

Zapraszamy do kontaktu filip@faz-drivers.pl

Zobacz również

Zarządzanie

Zdaniem kierowców warunki sanitarne ich pracy nie poprawiają się

Zarządzanie

Dniówki w transporcie – jak rozliczyć kierowców zgodnie z przepisami w 2023?

Transport Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

Menu główne

  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019