Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM Poleca
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Zarządzanie

Wielka Brytania: kontrole świeżej żywności dopiero od końca 2023 r.

14 maja 2022

Brytyjski minister ds. szans związanych z Brexitem Jacob Rees-Mogg, potwierdził, iż wprowadzenie kontroli świeżej żywności na granicy Wielkiej Brytanii zostanie odsunięte w czasie do końca 2023 r. To czwarty raz gdy termin jest przesuwany.

 

W wystąpieniu przed parlamentem Rees-Mogg przyznał, iż wprowadzenie kontroli żywności i nowych obciążeń administracyjnych byłoby czasochłonne a także zakłóciłoby łańcuchy dostaw i wprowadziło ryzyko zatorów w portach.

Oznacza to, że unijni eksporterzy będą nadal mogli wysyłać swoje produkty na wyspy bez konieczności dodatkowej roboty papierkowej. To także dobra wiadomość dla sektora transportowego.

Przewoźnicy mają pewność, iż przepływ towarowy i ruch pojazdów do i z Wielkiej Brytanii nie zostanie zakłócony. A tym groziły kontrole graniczne, które znacznie wydłużyłyby postoje na granicy. Minister jesienią przedstawi plan operacyjny, który zawierać będzie szczegóły dotyczące zasad wprowadzenia kontroli granicznych. Kiedy już kontrole zostaną wprowadzone, rząd brytyjski chce by były one jak najbardziej scyfryzowane. To ma pomóc w utrzymaniu sprawnego i płynnego ruchu na granicy.

Przypomnijmy, że w lipcu Brytyjczycy mieli wprowadzić w życie następujące regulacje dotyczące importu do Wielkiej Brytanii:

  • wymóg przeprowadzania sanitarnych i fitosanitarnych kontroli produktów importowanych z UE w specjalnych punktach kontroli granicznej;
  • wymóg deklaracji bezpieczeństwa dla importu;
  • wymóg dostarczenia świadectwa zdrowia przez eksportera, wydawanego przez odpowiednie jednostki w kraju eksportera;
  • restrykcje w imporcie chłodzonego mięsa z UE.

 

Źródło: www.pisil.pl

 

Fot. Pixabay

Zobacz również

Zarządzanie

Oświadczenie ZMPD w sprawie liberalizacji transportu UE – Ukraina

Zarządzanie

Elektroniczny list przewozowy – popularność rośnie powoli

  • Nacisk na osie – koniec zamieszania na polskich drogach?
  • Kierowca na samozatrudnieniu
  • Nowe zasady postępowań reklamacyjnych w transporcie
  • „Jazda na magnesie” jest przestępstwem
  • Nadciąga split payment
  • Opłaty drogowe w Estonii od 1 stycznia 2018 r.
  • Weryfikacja uprawnień kierowców a RODO. Co pracodawca może, a co powinien i jak weryfikować u kierowców.
  • Firma Ostaszewski zwalnia kierowców?
  • Transport będzie rósł w 2018 r.
  • W 2019 r. jeszcze aż 32 dni blokowych odpraw na Przełęczy Brenner w Austrii
Zostań z nami!
Zapisz się na newsletter
Transport Manager

Media4Business sp z o.o.
ul. Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

Menu główne

  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019