Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM Poleca
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Zarządzanie

Zamieszanie wokół elektronicznego profilu kierowcy zawodowego

28 kwietnia 2022

Firmy szkolące zawodowych kierowców od dwóch tygodni nie mogą pracować. Nie działa system informatyczny umożliwiający wydawanie elektronicznego profilu kierowcy zawodowego – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

 

Od 6 kwietnia kierowcy, którzy chcą nabyć lub przedłużyć uprawnienie zawodowe, muszą wcześniej uzyskać elektroniczny profil kierowcy zawodowego (PKZ) zawierający informację o wykonanych badaniach lekarskich i psychologicznych oraz świadectwach kwalifikacji. Problem w tym, że wciąż nie działa system informatyczny łączący wydziały komunikacji, gdzie dokument jest generowany, m.in. z ośrodkami szkoleniowymi – zaznacza „DGP”.

Jak czytamy w dzienniku, „w najgorszej sytuacji są firmy, które przeprowadzały wyłącznie szkolenia dla zawodowych kierowców. Praca tam stanęła zupełnie i wiele z nich zamierza domagać się od Skarbu Państwa naprawienia szkody”. W nieco lepszej sytuacji są ośrodki organizujące dodatkowo kursy prawa jazdy czy wydające certyfikaty kompetencji zawodowych dla firm transportowych. Jednak, jak zaznaczają ich przedstawiciele, i tak nie są w stanie zrekompensować strat związanych z brakiem szkoleń dla zawodowców.

Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, szacuje, że w skali miesiąca uprawnienia wygasają średnio ponad 5 tys. pracowników z ponad 300 tys. wszystkich zawodowych kierowców w kraju. ML

 

Źródło: www.gazetaprawna.pl

 

Fot. Pixabay

 

 

Zobacz również

Zarządzanie

Ukraina: gospodarka i import rośnie, a transport – opóźnia

Zarządzanie

Brak polskich „bus-przewoźników” może sparaliżować europejskie rynki

  • Nacisk na osie – koniec zamieszania na polskich drogach?
  • Kierowca na samozatrudnieniu
  • Nowe zasady postępowań reklamacyjnych w transporcie
  • „Jazda na magnesie” jest przestępstwem
  • Nadciąga split payment
  • Opłaty drogowe w Estonii od 1 stycznia 2018 r.
  • Firma Ostaszewski zwalnia kierowców?
  • Weryfikacja uprawnień kierowców a RODO. Co pracodawca może, a co powinien i jak weryfikować u kierowców.
  • Transport będzie rósł w 2018 r.
  • W 2019 r. jeszcze aż 32 dni blokowych odpraw na Przełęczy Brenner w Austrii
Zostań z nami!
Zapisz się na newsletter
Transport Manager

Media4Business sp z o.o.
ul. Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

Menu główne

  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019