Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM Poleca
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Prawo

Węgiel, koks i półkoks wchodzą do systemu SENT

28 kwietnia 2022

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad objęciem systemem SENT przewozu towarów z pozycji CN 2701 i CN 2704. Zgłoszeniu będą podlegały przesyłki tego towaru o masie powyżej 500 kg. Zmiany nie będą miały jednak wpływu na formularze do wysyłania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu SENT, ani schematy komunikatów do niewizualnej obsługi zgłoszeń SENT. Obsługa zgłoszeń nie zmieni się.

 

Resort finansów przygotował projekt rozporządzenia w sprawie towarów, których przewóz jest objęty systemem monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (projekt nr 535 we wpisie wykazu prac legislacyjnych).

Po wejściu w życie nowych przepisów, systemem SENT zostanie objęty przewóz towarów z pozycji:

  • CN 2701 – węgiel; brykiety, brykietki i podobne paliwa stałe wytwarzane z węgla,
  • CN 2704 – koks i półkoks, z węgla, węgla brunatnego (lignitu) lub torfu, nawet aglomerowany; węgiel retortowy.

 

Zgłoszeniu będą podlegały przesyłki tego towaru o masie powyżej 500 kg.

Z obowiązku zgłaszania zwolnione będą przewozy towarów:

  • których przewóz jest realizowany na podstawie art. 5 ustawy z 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1857, ze zm.). Chodzi tu o przewozy, które rozpoczynają się na terytorium kraju;
  • objętych procedurą celną tranzytu, składowania, odprawy czasowej, przetwarzania, wywozu albo powrotnym wywozem;
  • w opakowaniach jednostkowych, których masa brutto nie przekracza 25 kg.

 

Jak zapewnia MF, zmiany nie będą miały wpływu na formularze do wysyłania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu SENT, ani schematy komunikatów do niewizualnej obsługi zgłoszeń SENT. Obsługa zgłoszeń nie zmieni się. Jedyne zmiany zostaną wprowadzone w słowniku PDR1300, poprzez rozszerzenie opisu towaru CN 2701 oraz CN 2704.

 

Źródło: www.prawo.pl

 

Fot. Pixabay

 

Zobacz również

Prawo

Samozatrudnienie kierowców – powracający temat

Prawo

Baza eksploatacyjna – nowy obowiązek trzeba spełnić do końca 2022 r.

  • Nacisk na osie – koniec zamieszania na polskich drogach?
  • „Jazda na magnesie” jest przestępstwem
  • Opłaty drogowe w Estonii od 1 stycznia 2018 r.
  • Weryfikacja uprawnień kierowców a RODO. Co pracodawca może, a co powinien i jak weryfikować u kierowców.
  • TARCZA ANTYKRYZYSOWA a zwolnienia pracowników
  • Nocleg w kabinie – rzecz osądzona
  • Co kraj to kabotażowy obyczaj
  • Dumping cenowy pozwany do sądu
  • „Praca marginalna” ogranicza dostęp do zaświadczeń A1
  • COVID-19 jako SIŁA WYŻSZA
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Transport Manager

Media4Business sp z o.o.
ul. Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

Menu główne

  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019