Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM Poleca
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Logistyka

Rosja zniszczyła Nowy Jedwabny Szlak

2 marca 2022

Rosja swoim bandyckim atakiem na Ukrainę, zniszczyła sztandarowy projekt Pekinu, Nowy Jedwabny Szlak, na którym pociągi zostały zatrzymane. Spedytorzy stracili zaufanie do kolejowej trasy przez Rosję. Armatorzy MSC i Maersk poinformowali 2 marca, że przestają nadawać kontenery koleją z Chin do Europy. Za kilkanaście dni zamrze ruch w Małaszewiczach, gdzie jeszcze cały czas przyjeżdżają pociągi z Chin – czytamy na www.logistyka.rp.pl .

 

Kolejarze zauważają, że nawet w ostatnich dniach ruch jest mniejszy, a operatorzy doświadczali problemów ze zdobyciem lokomotyw po stronie białoruskiej. Braki tłumaczyli przekazaniem lokomotyw do prowadzenia wojskowych transportów.

Spedytorzy przewidywali taki rozwój wypadków.

– Nawet gdyby nie doszło do zamknięcia Małaszewicz, to i tak ryzyko wojenne drastycznie ograniczy atrakcyjność tego transkontynentalnego intermodalu. Ubezpieczyciele odmawiają ochrony ładunków w tej relacji od m.in. ryzyka wojennego. Skorzysta na tym fracht morski, bo oprócz spodziewanego zmniejszenia dostaw koleją, wzrosną najprawomocniej stawki frachtu lotniczego z powodu ograniczenia dostępu do przestrzeni powietrznej – ocenia Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.

Najszybciej zniknęły z torów przesyłki do Chin. – Na Nowym Jedwabnym Szlaku wysyłki kolejowe w stronę Chin są zawieszone, natomiast w dalszym ciągu przyjmujemy pociągi z Chin. Już przed rosyjskim atakiem klienci przemieścili część ładunków na morze, ponieważ w transporcie kolejowym wyraźnie wzrosło ryzyko. Niewątpliwie będzie to miało negatywny wpływ na projekt Nowego Jedwabnego Szlaku. W tej trudnej sytuacji z optymizmem patrzę jednak na zbliżającą się drugą rundę negocjacji pomiędzy Ukrainą i Rosją. Mam nadzieję, że Rosja odpowie na wezwanie Chin do znalezienia rozwiązania obecnego konfliktu w drodze negocjacji – spodziewa się prezes Adampol Krzysztof Dakowicz. PO

 

Źródło: www.logistyka.rp.pl

 

Fot. Pixabay

 

 

Zobacz również

Logistyka

Wnikliwe spojrzenie na logistykę na targach Modernlog

Logistyka

Cyberbezpieczeństwo branży logistycznej – jak sektor TSL może chronić się przed cyberzagrożeniami?

Popularne posty wszystkie
  • W 2019 r. jeszcze aż 32 dni blokowych odpraw na Przełęczy Brenner w Austrii
  • Poczta Polska S.A. zaprasza firmy transportowe
  • Kurierzy w dobie koronawirusa
  • Globalny rynek 3PL wzrósł w 2018 r. o 13 proc.
  • Chiński smok u polskich bram
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Rozszerzenie systemu viaTOLL 2017
  • Magazyny w erze gospodarki na żądanie
  • Rosyjską gigaautostradą do Chin
  • Zarządzanie zwrotami w e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Transport Manager

Media4Business sp z o.o.
ul. Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

Menu główne

  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019