Skip to content
Transport Manager
Transport Manager
  • Konferencje
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM Poleca
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Transport Manager
  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt
  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje
Zarządzanie

e-TOLL kosztował w 2021 r. 285 mln zł

24 stycznia 2022

Koszt budowy Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej (SPOE KAS), czyli systemu e-TOLL, do końca 2021 r. wyniósł 284,8 mln zł – poinformowało Polską Agencję Prasową Ministerstwo Finansów. Z informacji przesłanej PAP wynika, że planowany całkowity koszt budowy nowego systemu, resort finansów oszacował na 448,1 mln zł.

 

Obecnie sieć dróg płatnych dla pojazdów ciężkich w Polsce liczy prawie 3700 km i od roku 2017 nie była powiększana. Ministerstwo Infrastruktury planuje w tym roku powiększyć ją o kolejne 1500 km.

Resort poinformował też, że koszt budowy poprzedniego systemu poboru opłat za przejazd płatnymi odcinkami dróg krajowych, czyli systemu viaTOLL wyniósł 1 mld 694 mln zł, co oznacza, że dotychczasowy koszt budowy systemu SPOE KAS stanowi 16,82 proc. kosztów poniesionych na budowę systemu viaTOLL.

Jak poinformowało Ministerstwo Finansów, koszty utrzymania systemu viaTOLL na przestrzeni 10 lat wyniosły 3 mld 189 mln zł.

Stary system poboru opłat drogowych – viaTOLL, został wyłączony 30 września 2021 r. Od 1 października 2021 r. działa już tylko nowy system – e-TOLL. Okres przejściowy, kiedy to działały dwa systemy, trwał od 24 czerwca do końca września ubiegłego roku.

System poboru opłat e-TOLL, oparty jest na technologii pozycjonowania satelitarnego. Wcześniejszy system viaTOLL wykorzystywał technologię komunikacji bliskiego zasięgu (DSRC).

 

Źródło: PAP

 

Fot. Pixabay

Zobacz również

Zarządzanie

Ukraina: gospodarka i import rośnie, a transport – opóźnia

Zarządzanie

Brak polskich „bus-przewoźników” może sparaliżować europejskie rynki

  • Nacisk na osie – koniec zamieszania na polskich drogach?
  • Kierowca na samozatrudnieniu
  • Nowe zasady postępowań reklamacyjnych w transporcie
  • „Jazda na magnesie” jest przestępstwem
  • Nadciąga split payment
  • Opłaty drogowe w Estonii od 1 stycznia 2018 r.
  • Firma Ostaszewski zwalnia kierowców?
  • Weryfikacja uprawnień kierowców a RODO. Co pracodawca może, a co powinien i jak weryfikować u kierowców.
  • Transport będzie rósł w 2018 r.
  • W 2019 r. jeszcze aż 32 dni blokowych odpraw na Przełęczy Brenner w Austrii
Zostań z nami!
Zapisz się na newsletter
Transport Manager

Media4Business sp z o.o.
ul. Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

Menu główne

  • Konferencje
  • Szkolenia
  • Prenumerata
  • Wydania
  • TM ONLINE
  • TM Akademia
  • TM Poleca
  • Kontakt

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Logistyka
  • Prawo
  • Finanse
  • Technika
  • Relacje

Kontakt

+48 61 30 70 226
info@transport-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019