Zarządzanie

Elektroniczna profilaktyka – problemy, których unikniesz, dzięki DBK Fleet Management

20 kwietnia 2021

Jednym z ważniejszych zadań przedsiębiorców jest dbanie o rentowność firmy, a co za tym idzie optymalizacja kosztów. Kosztem są jednak nie tylko wydatki, ale też problemy, które należy rozwiązać. Zabierają czas, energię i podnoszą ciśnienie. Dlatego jeżeli jest narzędzie, które pozwala wyeliminować część takich kosztów, to warto z niego skorzystać.

Biznes pędzi szybko i nieustannie, więc to jasne, że nie da się zawsze przewidzieć tego, co nas czeka i reagować jeszcze zanim problem do nas dotrze. Co nie znaczy, że nie trzeba próbować, np. korzystając z telematyki Grupy DBK – autorskiego rozwiązania, które jest regularnie aktualizowanie i dostosowywane do zmieniających się potrzeb branży TSL. Czego zatem można sobie oszczędzić dzięki DBK Fleet Management?

  1. Bólu głowy związanego z zbyt wysokimi wydatkami na paliwo

Faktury za olej napędowy to jedna z najbardziej kosztownych pozycji w budżecie firmy transportowej. O ile na ceny paliw wpływu nie mamy, o tyle na jego zużycie już tak. Nawet najoszczędniejszy samochód w rękach niewprawnego kierowcy może generować nadmierne koszty. – W DBK Fleet Management zawarto moduł do analizy efektywności jazdy. Dzięki temu można łatwo zestawiać wyniki uzyskiwane przez poszczególnych pracowników w danych warunkach. Pozwala to „wyłapać” kierowców, którym zdecydowanie przydałoby się szkolenie z wydajnej, efektywnej jazdy, ale też premiować tych, którzy z firmowym paliwem obchodzą się wyjątkowo wstrzemięźliwie – tłumaczy Paweł Panfil, Dyrektor Działu Telematyki w Grupie DBK. A im większa jest skala działalności firmy, tym większe mogą być korzyści z monitorowania spalania. Na tym jednak nie kończą się możliwości optymalizacji zużycia paliwa. Grupa DBK oferuje także montaż i kalibrację rozwiązań firmy Steinbauer Performance, które w połączeniu z naszym oprogramowaniem optymalizuje parametry pracy silnika i przekłada się na zmniejszenie apetytu na paliwo o 5 do 8 proc – niezależnie od rodzaju i zastosowania pojazdu.

  1. Bólu głowy związanego z nieplanowanymi przestojami i awariami

DBK Fleet Management to także możliwość zdalnej diagnostyki i kontroli kluczowych parametrów pojazdu oraz kasowania błędów podawanych przez komputer. W ten sposób można ocenić czy ewentualna usterka pozwala na bezpieczne kontynuowanie jazdy, a także umówić serwis w dogodnym miejscu i czasie – z pomocą dedykowanego doradcy serwisowego Grupy DBK. Konsultant, na podstawie danych z systemu, upewni się, że w danym serwisie są już części niezbędne przeprowadzenia naprawy szybko i sprawnie. Co więcej, informacje dotyczące stanu pojazdu to wiedza, dzięki której często można wyłapać zbliżającą się usterkę zanim zatrzyma pojazd na drodze.

  1. Bólu głowy powodowanego przez zawiłości związane z czasem pracy kierowców

Zdalny odczyt czasu pracy, a także pobieranie danych z tachografu i karty kierowcy znacząco ułatwiają planowanie i koordynację pracy kierowców, a co za tym idzie – również unikanie

kar i przestojów spowodowanych np. ewentualnym przekroczeniem czasu pracy. To jednak nie wszystko. Jedną z najważniejszych aktualizacji wprowadzonych do DBK Fleet Management jest pakiet rozliczania czasu pracy kierowców. W jego ramach użytkownik zyskuje spokój, jaki daje kompleksowa obsługa takich zadań, jak:

  • Analiza i rozliczanie czasu pracy kierowcy
  • Rozliczanie delegacji
  • Rozliczanie minimalnej płacy na terenie Austrii, Niemiec, Francji i innych krajów
  • Rozliczanie absencji w pracy, urlopów, zwolnień L4
  • Rozliczanie pracy niezwiązanej z prowadzeniem pojazdu.

Te żmudne i konieczne formalności są realizowane w oparciu o wszystkie aktualne przepisy prawa transportowego i ustawy.

  1. Bólu głowy związanego z kosztami ubezpieczeń oraz bezpieczeństwem pojazdów i ładunków

Jednym z elementów składających się na kompleksowy system DBK Fleet Management jest opcja Safe. To urządzenie działające niezależnie od instalacji pojazdu (bez anten, przewodów), trudne do wykrycia i sprawdzone w praktyce. Jego zadaniem jest przekazywanie lokalizacji pojazdu (samochodu czy naczepy) użytkownikowi systemu. Jego stosowanie nie tylko pozwala odnaleźć pojazd i ładunek, które „chwilowo zmieniły” właściciela, ale ma też wpływ na wysokość stawek ubezpieczeniowych.

  1. Bólu głowy związanego z ewentualnymi problemami z uzyskaniem odszkodowania

Każde ubezpieczenie obwarowane jest wieloma warunkami. Ich naruszenie lub niespełnienie może się wiązać z obniżeniem lub wręcz wyłączeniem odpowiedzialności za dane zdarzenie czy szkodę. Przykładem jest sytuacja, w której kierowca swoim działaniem przyczynił się do powstania lub zwiększenia wymiaru szkody. – Nowoczesne samochody ciężarowe wyposażone są w liczne systemy podnoszące bezpieczeństwo czynne, np. układy utrzymania na pasie ruchu czy awaryjnego hamowania w przypadku wykrycia przeszkody. DBK Fleet Management pozwala zdalnie sprawdzić czy w pojeździe aktywne są poszczególne systemy czuwające na bezpieczeństwem jazdy czy też zostały wyłączone przez kierowcę – mówi Paweł Panfil. To kolejna funkcja zmniejszająca ryzyko ponoszone przez przedsiębiorstwo i pracowników.

Podsumowując, zapobieganie jest prostsze i tańsze niż leczenie, a DBK Fleet Management „leczy” ból głowy przedsiębiorcy skutecznie i na długo.

Więcej o telematyce Grupy DBK na stronie www.dbkfleetmanagement.com.