Bez kategorii

Goodyear udoskonala i rozszerza ofertę Goodyear Total Mobility

13 stycznia 2021

W związku z pandemią COVID-19 firmy transportowe i logistyczne oraz ich dostawcy stają przed nowymi wyzwaniami i możliwościami. Aby zaspokoić zmieniające się potrzeby klientów w tym trudnym czasie, Goodyear dostosowuje swoją kompleksową ofertę dla flot – Goodyear Total Mobility – wzbogacając ją o nowy pakiet usług.

Od marca szybkie rozprzestrzenianie się COVID-19 drastycznie wpłynęło na wszystkie gałęzie przemysłu w całej Europie. Niektóre branże musiały przyspieszyć produkcję, aby zaradzić nagłemu wzrostowi popytu. Przedstawiciele innych przestawili się na niską podaż, ponieważ zaobserwowali znaczny spadek popytu na rynku, w miarę jak przedsiębiorstwa ograniczały swoją aktywność w celu zapobiegania dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa. Obsługując różne branże, zarządzający flotami musieli w bardzo krótkim czasie zmienić swoje codzienne działania.

– W zależności od głównej działalności floty, bardzo szybko zaobserwowaliśmy rozwój dwóch przeciwstawnych sił na rynku – skomentował Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. opon użytkowych Goodyear w Europie. – Wielu naszych klientów flotowych pracowało w nadgodzinach, dostarczając niezbędne towary, takie jak żywność, artykuły medyczne i chemiczne. Dla nich czas pracy i dostępność kierowców były ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Z drugiej strony, floty poprzednio stanowiące ważny element łańcucha dostaw materiałów dla branży motoryzacyjnej i przemysłu, notowały wiosną przestoje z powodu zamknięcia fabryk.

 

Proaktywny zespół serwisowy

W związku z tym, aby odciążyć bardzo zapracowanych kierowników flot, Goodyear powołał specjalny proaktywny zespół serwisowy, którego zadaniem jest zarządzanie alertami oraz rozwiązywanie ewentualnych problemów. Za każdym razem, gdy system monitorowania opon w pojeździe odnotuje np. nagły spadek ciśnienia albo wzrost temperatury w ogumieniu, wysyła sygnał, a zespół techników natychmiast przystępuje do analizy sytuacji i rozwiązuje potencjalne problemy z oponami, zanim jeszcze do nich dojdzie.

Opierając się na obszernych systemach danych, którymi zarządza Goodyear, zespół ma pełny wgląd do historii alertów, wiedzę pozwalającą ocenić stopień nasilenia aktualnego problemu i jest w stanie zlokalizować pojazd. W razie potrzeby kierowca może liczyć na pomoc najbliższego serwisu, zrzeszonego w sieci zarządzanej przez amerykańskiego producenta opon. Aby zagwarantować szybki czas reakcji w całej Europie, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, Goodyear codziennie monitoruje dostępność techników ServiceLine24H. Na zakończenie procesu kierownik floty jest informowany, że ciężarówka jest gotowa do dalszej drogi.

 

Czytnik najazdowy Goodyear Drive-Over-Reader

Sprawdzenie stanu opon może być dość czasochłonne i skomplikowane z perspektywy planowania. Technologia czytnika najazdowego składa się z zamontowanego w podłożu czytnika mierzącego ciśnienie w oponach, głębokość bieżnika, obciążenie osi i całkowitą masę pojazdu. Za każdym razem, gdy pojazd wraca na plac i przejeżdża przez specjalną płytę i w ciągu kilku sekund kierownik floty otrzymuje obszerny przegląd wszystkich kluczowych parametrów. Jest to wielokrotnie nagradzane rozwiązanie, które zostało opracowane z myślą o zmniejszeniu śladu węglowego flot i całkowitego kosztu posiadania (TCO). Można to osiągnąć przez obniżenie zużycia paliwa, spowodowanego niedopompowanymi oponami, liczby awarii ogumienia, częstotliwości jego wymiany i kosztów konserwacji, jak również uniknięcie potencjalnych kar związanych z przeciążeniem i opóźnieniami w dostawach.

W 2019 r. niezależni eksperci z wielu krajów uznali czytnik najazdowy Goodyear Drive-Over-Reader za wiodącą innowację na rynku. Jego znaczenie dla branży podkreślają przyznane międzynarodowe nagrody, w tym włoska IoMobility w kategorii „Mobility Innovation”, czy wyróżnienie nadane podczas 23. kongresu Geluid, Trillingen en Luchtkwaliteit Congres. Jest to jedno z największych wydarzeń poświęconych zagadnieniom dźwięku, wibracji i jakości powietrza w krajach Beneluksu.  W marcu 2019 r. niemieckie czasopismo autobusowe Busplaner przyznał czytnikowi nagrodę International Sustainability Awards 2019 w kategorii „Zarządzanie oponami”.

 

Sieć serwisowa TruckForce na 2 tys. serwisów w Europie

Czas pracy oraz niezawodność pojazdów i partnerów są w czasie pandemii szczególnie ważne dla firm transportowych. Pomimo ograniczeń operacyjnych, spowodowanych wprowadzeniem środków ostrożności, Goodyear kontynuuje obsługę klientów flotowych w Europie przy pomocy sieci TruckForce. Jednym z ponad 2 tys. ogólnoeuropejskich usługodawców zrzeszonych w tej sieci jest niemiecki serwis F. + H. Dreikluft Reifenhandel GmbH z Eppingen, który wyróżnia się doskonałą obsługą klientów.

– Robimy wszystko, aby wspierać kierowców ciężarówek w tych trudnych czasach. Nasze jednostki mobilne pracują w dzień i w nocy, 7 dni w tygodniu, aby pomóc flotom dostarczającym niezbędne towary – wyjaśnia Gerhard Dreikluft, właściciel i kierownik serwisu. – Ostatnio mieliśmy do czynienia ze szczególnym przypadkiem. Przejechaliśmy 240 km, licząc tam i z powrotem, aby obsłużyć awarię niskoprofilowej opony na osi napędowej w załadowanej ciężarówce. Wezwanie przyszło przez Serviceline 24h o godzinie 21:44. W magazynie mieliśmy oponę Goodyear KMAX D GEN-2 w rozmiarze 315/45 R 22,5, a nasz technik natychmiast wyruszył w drogę, aby pomóc kierowcy ciężarówki oddalonej o 120 km. Niedługo po północy pojazd był gotowy do następnej dostawy do klienta.

 

Urządzenie Goodyear Fleet Tracker

W połowie 2020 r. Goodyear Proactive Solutions wprowadził rozwiązanie Fleet Tracker, aby wspierać floty i serwisy w sprawniejszym i skuteczniejszym zarządzaniu wszystkimi zasobami, w tym naczepami. Fleet Tracker to przyjazna dla użytkownika, inteligentna aplikacja, która umożliwia szczegółowe monitorowanie przebiegu w celu ustalenia właściwego czasu na wymianę, pogłębianie lub regenerację opon i wydłużenie ich całkowitego okresu eksploatacji. To zasilane bateryjnie urządzenie umożliwia kierownikom flot śledzenie pojazdów na drodze nawet w odległych lokalizacjach oraz zapewnia pełny przegląd historii podróży każdej wyposażonej w nie naczepy.

Konsekwentne monitorowanie pozostałego bieżnika umożliwia flotom i serwisom określenie właściwego czasu na wymianę opon i proaktywne planowanie ich konserwacji bez przestojów w pracy. Inteligentne urządzenie pomaga również w bardziej zrównoważonym prowadzeniu działalności poprzez wydłużenie żywotności opon i utrzymanie karkasu w optymalnym stanie do bieżnikowania.

 

Kampania Drive Results = oszczędności i optymalizacja

W obecnym, wymagającym środowisku prowadzenia działalności transportowej, managerowie flot częściej niż kiedykolwiek szukają sposobów na bardziej efektywne prowadzenie działalności i zwiększenie zadowolenia klientów poprzez minimalizację czasu przestoju ciężarówek, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i efektywne zarządzanie kosztami operacyjnymi.

Kampania Drive Results opiera się na:

  • danych terenowych,
  • oszczędnościach paliwowych,
  • zwiększaniu czasu sprawności pojazdów ciężarowych,
  • zarządzaniu kosztami,
  • redukcji kosztów administracyjnych.

Zastosowanie inteligentnych rozwiązań proaktywnego monitorowania, takich jak czytnik najazdowy Goodyear Drive-Over-Reader i system monitorowania ciśnienia w oponach Goodyear TPMS (Tire Pressure Management System), pozwala na oszczędność czasu nawet do 15h w przypadku kontroli specjalistycznej floty 50 samochodów ciężarowych i do 100 tys. EUR potencjalnych oszczędności kosztów w skali roku.

Jedna z partnerskich dla firmy Goodyear flot ciężarowych zrezygnowała nawet z wożenia kół zapasowych i zaczęła polegać jedynie na pomocy drogowej ServiceLine24h, która – w przypadku awarii opony – średnio w ciągu 120 minut przywraca pojazd do ruchu. Inna flota informuje, że pokonuje 350 tys. km na oponach FUELMAX T 385/65 R22.5 dzięki zmianie pozycji i pogłębianiu bieżnika.

1 sierpnia 2020 r. Goodyear uruchomił specjalną stronę informacyjną na portalu LinkedIn pod nazwą Goodyear Truck & Bus Mobility – Europe, poświęconą trendom w branży logistycznej i transportowej. Można na niej znaleźć praktyczne wskazówki dotyczące zwiększenia efektywności floty, a także szczegółowe informacje na temat oferty Goodyear Total Mobility, obejmującej m.in. narzędzia inteligentnego monitorowania i zarządzania flotą oraz sieci serwisów eksperckich. ML