TRANSPORT MANAGER MEETING

PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA TRANSPORTEM

Już dzis zarezerwuj swój czas!

ZAPISZ SIĘ

Warszawa 25.06.2019
Hotel Novotel Airport
ul. 1 Sierpnia 1,
02-134 Warszawa

Do wydarzenia zostało:

0
Dni
0
Godzin
0
Minut
0
Sekund

O konferencji

Transport Manager jest organizatorem największych ogólnopolskich konferencji dla menedżerów transportu drogowego, które odbywają się na terenie całej Polski. To jednodniowe, bezpłatne spotkania kadry zarządzającej transportem i logistyką. Łączą one silny program merytoryczny oraz prezentację nowoczesnych rozwiązań dla sektora TSL. Najbliższa edycja Transport Manager Meeting odbędzie się w Warszawie, już 25 czerwca. Zmiany w procedurach celnych, dyrektywa o delegowaniu pracowników, rewolucja w polskim prawie karnym, przewozy kabotażowe w krajach unijnych, zakres odpowiedzialności uczestników przewozu towarów niebezpiecznych. To tylko niektóre z tematów poruszanych podczas warszawskiej konferencji. Zarejestruj się już teraz!

PROGRAM KONFERENCJI:

Geopolityka – Geogospodarka - Geologostyka. O szansach i zagrożeniach związanych z przebiegunowaniem politycznym i gospodarczym świata i miejscu Polski w tym procesie.
Profesor Robert Gwiazdowski, założyciel Centrum im. Adama Smitha, polityk

Udział kierowcy w kradzieży przewożonego towaru a odpowiedzialność firmy transportowej – case study
Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica

Zmiany w procedurach celnych od września – zamiast dwóch odrębnych postępowań: celnego i podatkowego, ma być jedno.
Rafał Pogorzelski, ATNEO

Polscy przedsiębiorcy transportowi żądają zwrotu niemieckiego mautu już nie tylko za okres od 1 stycznia 2010 r. do 18 lipca 2011 r., ale również opłaconej w latach 2016-2018.
Martin Pfnűr, Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Rewolucja w polskim prawie karnym dotycząca podmiotów gospodarczych, dotyka również firmy transportowe. Ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych.
Łukasz Kuczkowski, Kancelaria Prawna Raczkowski Paruch

Co kraj to kabotażowy obyczaj, czyli o przepisach, wytycznych i zwyczajach dotyczących przewozów kabotażowych w różnych krajach Unii Europejskiej.
Jerzy Różyk, Kancelaria Brokerska CDS

Ah E.L.A. (Europejski Urząd ds. Zatrudnienia) – jakie będziesz miała uprawnienia? Czy będziesz przyjacielem, czy wrogiem przewoźnika?
Joanna Jasiewicz, Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel

Koniec niejasności z zaświadczeniami A1. Ale to nie koniec z innymi problemami z ZUS-em.
Joanna Jańczy ,radca prawny; Agnieszka Frasik, „AMF FRASIK” Kancelaria Prawna

Przewoźniku – odpowiadasz również za to, na co nie masz wpływu, czyli zakres odpowiedzialności uczestników przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.
Maria Nicopulos i Małgorzata Wieleba-Walicka, DGSA – Stowarzyszenia Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych

Dyrektywa o delegowaniu pracowników to tylko czubek góry problemów na horyzoncie zagrożeń dla polskiego transportu.
Maciej Wroński, Transport i Logistyka Polska

Digitalizacja procesów w zarządzaniu flotami pojazdów.
Michał Stanik -TOMTOM Telematics

Wyzwania codzienności przewoźnika - jak sobie z nimi skutecznie radzić
Solomia Junko - E100 International TradeSp. z o.o.

Inteligentne tachografy - co się już zmieniło, a co zmieni pakiet mobilności? Nowe funkcje oprogramowania 4Trans w związku z nowymi tachografami i kartami.
Mateusz Włoch - VIAON

Automatyczne przesyłanie danych - innowacyjne rozwiązania dla firm transportowych.
Krzysztof Adamczyk - VIAON

"Dzień PO" na co nie zwracamy uwagi podczas zakupu i jak powinno wyglądać wdrożenie telematyki.
Krzysztof Pusłowski- Trimble

400 EUR /pojazd – nawet tyle możesz tracić miesięcznie na błędnych decyzjach transportowych.
Michał Noga- Hogs

Optymalizacja kosztów w firmie transportowej z wykorzystaniem olejów syntetycznych.
Jerzy Domaszczyński- ExxonMobil

100% zwolnienia z opłat drogowych w Niemczech – tak to możliwe!
Ewa Szumlak- Elpigaz

Prelegenci

Robert Gwiazdowski

Centrum im. Adama Smitha

Czytaj więcej
Maciej Wroński

Transport i Logistyka Polska

Czytaj więcej
Joanna Jasiewicz

Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel

Czytaj więcej
Łukasz Chwalczuk

Kancelaria Prawna Iuridica

Czytaj więcej
Rafał Pogorzelski

ATNEO

Czytaj więcej
Martin Pfnűr

Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Czytaj więcej
Łukasz Kuczkowski

Kancelaria Prawna Raczkowski Paruch

Czytaj więcej
Jerzy Różyk

Kancelaria Brokerska CDS

Czytaj więcej
Maria Nicopulos

EKO SKOLAR, DGSA - Stowarzyszenie Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych

Czytaj więcej
Małgorzata Wieleba-Walicka

DGSA – Stowarzyszenie Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych

Czytaj więcej
Agnieszka Frasik

„AMF FRASIK” Kancelaria Prawna

Czytaj więcej
Joanna Jańczy

Kancelaria Radcy Prawnego

Czytaj więcej
Michał Stanik

TOMTOM TELEMATICS

Czytaj więcej
Mateusz Włoch

VIAON

Czytaj więcej
Krzysztof Adamczyk

VIAON

Czytaj więcej

Harmonogram konferencji

8:00 - 9:00

Rejestracja uczestników

-

Geopolityka – Geogospodarka - Geologostyka. O szansach i zagrożeniach związanych z przebiegunowaniem politycznym i gospodarczym świata i miejscu Polski w tym procesie.

Profesor Robert Gwiazdowski, założyciel Centrum im. Adama Smitha, polityk

Świat się zmienia, a teraz zmiany jeszcze bardziej przyspieszyły, wiec trzeba o nich powiedzieć nieco więcej. Trump nakładając cła na Chiny ogłosił konflikt cywilizacji, a konflikt dwóch cywilizacji jest jeszcze gorszy niż konflikt dwóch państw. Jak zachowają się w tym konflikcie inne państwa? Bo jak widać Niemcy i Rosja w cieniu tego konfliktu rozwijają współpracę - na razie gospodarczą? Czy na gospodarczej skończą? Zastanówmy się jak ma się zachowywać Polska, która jest w centrum Europy i może stać się centrum europejskiej logistyki?

-

Dyrektywa o delegowaniu pracowników to tylko czubek góry problemów na horyzoncie zagrożeń dla polskiego transportu.

Maciej Wroński, Transport i Logistyka Polska

Poważniejsze, negatywne konsekwencje będą miały wprowadzone niejako bocznymi drzwiami zmiany w Pakiecie Mobilności. Są to: konieczność posiadania siedziby firmy transportowej w tym kraju, z którym związana jest główna część aktywności gospodarczej przewoźnika, czy też obowiązek zatrudniania każdego kierowcy zgodnie z rozporządzeniem Rzym I. Pracodawca będzie musiał odprowadzać składki na ubezpieczenie społeczne zgodnie z systemem socjalnym kraju, w którym kierowca spędza w pracy najwięcej czasu. Jakie będą konsekwencje tych zapisów … o ile wejdą w życie?

-

Przewoźniku - odpowiadasz również za to, na co nie masz wpływu, czyli zakres odpowiedzialności uczestników przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.

Maria Nicopulos oraz Małgorzata Wieleba-Walicka, DGSA

Prezentacja szczegółów obowiązującego od niedawna taryfikatora naruszeń i kar – za co odpowiada przewoźnik, a za co inni uczestnicy przewozu – przykłady. Dobra reputacja przewoźnika drogowego towarów niebezpiecznych – jak można ją utracić, kierunki zmian w dokumentacji kontrolnej. Projekt rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury dotyczący wzoru listy kontrolnej i protokołu kontroli.

-

Inteligentne tachografy - co się już zmieniło, a co zmieni pakiet mobilności? Nowe funkcje oprogramowania 4Trans w związku z nowymi tachografami i kartami.

Mateusz Włoch, VIAON

Inteligentne tachografy są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów ciężarowych w UE zarejestrowanych po raz pierwszy po 15 czerwca 2019 r. A co z samochodami ciężarowymi, które zostały zarejestrowane przed tą datą? I co z pojazdami spoza UE? Jakie są kolejne plany związane ze smart tachografami? Wraz z nowymi tachografami wchodzą również nowe karty - kto i kiedy ma obowiązek je wymienić? Smart tachografy to nie tylko ułatwienie przy kontrolach, ale także dodatkowe dane dla przewoźników - jakie to będą dane i jakie dodatkowe funkcje zapewni oprogramowanie do nich dostosowane? I ostatni ważny temat - urządzenia do odczytu danych - czy wszystkie będą kompatybilne z nowymi tachografami? Jak odczytać nimi nowe karty i smart tachografy?

-

Ah E.L.A. (Europejski Urząd ds. Pracy) – jakie będziesz miała uprawnienia? Czy będziesz przyjacielem, czy wrogiem przewoźnika?

Joanna Jasiewicz, Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel

Cele i kompetencje właśnie powołanego Europejskiego Urzędu ds. Pracy (ELA). Jakie organy będą miały wpływ na działania kontrolne, co się stanie w wynikami kontroli. ELA został wyposażony przez europejskiego ustawodawcę w szerokie kompetencje zarówno w zakresie koordynacji kontroli przewoźników w różnych państwach członkowskich UE, jak i wypracowywanie istotnych pojęć prawnych w zakresie mobilności pracowników. Jakie będą mechanizmy funkcjonowania ELA? Przewoźniku – przygotuj się do kontroli i uzbrój w argumenty wobec potencjalnych negatywnych decyzji.

-

Co kraj to kabotażowy obyczaj, czyli o przepisach, wytycznych i zwyczajach dotyczących przewozów kabotażowych w różnych krajach Unii Europejskiej.

Jerzy Różyk, Ekspert w CDS Kancelaria Brokerska

W Unii Europejskiej definicja „przewozu kabotażowego” jest jak widmo – w każdym kraju jest inna. W Niemczech i Francji – przepisy przeliczane są na euro. Określenie kabotażu w Danii i wynikające z tego konsekwencje są tak niejasne, że sprawa trafiła do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Wpływ orzeczenia TSUE na praktyki stosowane przez organy kontrolne w Niemczech. Francuskie kwiatki, czyli o załadunku, zabezpieczaniu i mocowaniu towaru we Francji.

-

"Dzień PO" na co nie zwracamy uwagi podczas zakupu i jak powinno wyglądać wdrożenie telematyki

Krzysztof Pusłowski, Trimble

-

400 EUR/pojazd – nawet tyle możesz tracić miesięcznie na błędnych decyzjach transportowych.

Michał Noga, Hogs

-

Rewolucja w polskim prawie karnym dotycząca podmiotów gospodarczych, dotyka również firmy transportowe. Ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych.

Łukasz Kuczkowski, Kancelaria Prawna Raczkowski Paruch

Sejm proceduje projekt nowej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary. Ma to być prawdziwą rewolucją w polskim prawie karnym i stanowić odpowiedź na apele międzynarodowych organizacji zwalczających korupcję i przestępczość zorganizowaną, które wskazywały na niską skuteczność polskiego prawa karnego korporacyjnego i potrzebę zmian. Po wejściu w życie ustawy – prawdopodobnie jesienią – kary mogą wynosić od 30 tys. do 30 mln zł.

-

Polscy przedsiębiorcy transportowi żądają zwrotu niemieckiego mautu już nie tylko za okres od 1 stycznia 2010 r. do 18 lipca 2011 r., ale również opłaconej w latach 2016-2018.

Martin Pfnür Adwokat, Kancelaria Adwokacka Balduin & Pfnür PartGmbB Rechtsanwälte

Ciąg dalszy sprawy zwrotu nieprawnie naliczonego niemieckiego mautu. Wyższy Sąd Administracyjny w Muenster skierował do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości zapytania w sprawie kalkulacji opłaty drogowej dla pojazdów ciężarowych za lata 2010 i 2011. Czy będzie to miało wpływ na konsekwencje błędów niemieckiego rządu w sprawie ustalenia wysokości mautu również za lata 2016-2018? Co popwinni robić przewoźnicy, żeby zabezpieczyć własne roszczenia za oba okresy czasu?

-

Zmiany w procedurach celnych od września - zamiast dwóch odrębnych postępowań: celnego i podatkowego, ma być jedno.

Rafał Pogorzelski, Celne doradztwo podatkowe ATNEO

Ministerstwo Finansów planuje zamienić dwa odrębne postępowania – celne i podatkowe – jedną procedurą. Jedna ma być też decyzja dotycząca należności importowych. Przedsiębiorcy od dawna uważają, że postępowanie powinno być jedno i załatwiać wszystkie kwestie celne i podatkowe. Zgodnie z proponowanymi zmianami, naczelnik urzędu celno-skarbowego będzie prowadził jedno postępowanie w sprawie określenia należności przywozowych, w tym dotyczących VAT, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej i emisyjnej.

-

Udział kierowcy w kradzieży przewożonego towaru a odpowiedzialność firmy transportowej - case study

Łukasz Chwalczuk ,Parter zarządzający w Kancelarii Prawnej Iuridica

Kierowca jednego z polskich przewoźników potajemnie współpracował ze złodziejami. Ci ukradli „tira” z butami sportowymi. W trakcie postępowania wyjaśniającego policja „przycisnęła” kierowcę, który się wygadał, że współpracował ze złodziejami. To spowodowało, że odpowiedzialność firmy transportowej wzrosła 9 krotnie, z 200 tys. do 1,8 mln zł. Na domiar złego, w trakcie postępowania kierowca zmarł, co dodatkowo utrudniało prawomocne zakończenie sprawy. Towarzystwo ubezpieczeniowe (TU) odmówiło wypłaty odszkodowania powołując się na kilka argumentów. Dopiero dogłębna analiza ogólnych warunków ubezpieczenia w polisie spowodowała wydanie wyroku, w którym TU musi zapłacić odszkodowanie.

-

Koniec niejasności z zaświadczeniami A1. Ale to nie koniec z innymi problemami z ZUS-em.

Agnieszka Frasik, AMF Frasik oraz Joanna Jańczy, Kanclaria Radcy Prawnego

Konieczność objęcia kierowców ubezpieczeniem kolejno w każdym państwie przejazdu? Czyli o tym jak marginalizowanie tzw. „pracy marginalnej” może przysporzyć pracodawcy – również międzynarodowemu przewoźnikowi drogowemu – poważnych kłopotów.

-

Wyzwania codzienności przewoźnika - jak sobie z nimi skutecznie radzić.

Solomia Junko, E100 International TradeSp. z o.o.

-

Digitalizacja procesów w zarządzaniu flotami pojazdów

Michał Stanik, TOMTOM Telematics

Zaprezentujemy wyniki badań przeprowadzonych wśród 1350 osób odpowiedzialnych za floty pojazdów. Pytania dotyczyły trendów w zarządzaniu procesami związanymi z zarządzaniem flotą w branżach takich jak m.in. budownictwo, inżynieria, przemysł spożywczy, transport, opieka zdrowotna, hotelarstwo, nieruchomości, handel detaliczny, telekomunikacja i usługi komunalne. Pokażemy wyniki Polski na tle innych krajów Europy i USA, wskażemy kierunki zmian i ich ograniczenia oraz zaproponujemy rozwiązanie umożliwiające podążanie za światowymi trendami.

-

Automatyczne przesyłanie danych - innowacyjne rozwiązania dla firm transportowych.

Krzysztof Adamczyk, VIAON

-

Optymalizacja kosztów w firmie transportowej z wykorzystaniem olejów syntetycznych.

Jerzy Domaszczyński, ExxonMobil

-

100% zwolnienia z opłat drogowych w Niemczech – tak to możliwe!

Ewa Szumlak, Elpigaz

Co zyskujesz będąc na konferencji?

BIZNES 4w1

* Najnowsza informacje z zakresu: zarządzania, prawa, finansów i techniki,

* Sprawdzeni prelegenci, eksperci, praktycy,

* Konsultacje i porady prawne dla uczestników

* Innowacyjne rozwiązania dla sektora TSL

100% NAJGORĘTSZYCH TEMATÓW

* Zagrożenia dla polskiego transportu

* Zmiany w procedurach celnych

* Ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych

* Przewozy kabotażowe w różnych krajach Unii Europejskiej

* Zakres odpowiedzialności uczestników przewozu drogowego towarów niebezpiecznych

NETWORKING

* Szukasz zleceń transportowych?

* Nowych kontaktów i partnerów biznesowych?

* Pracowników, podwykonawców, kierowców?

* To największe w Polsce spotkanie branży TSL

SPECJALNIE DLA CIEBIE

* Najnowszy egzemplarz czasopisma "Transport Manager"

* Dostęp do prezentacji prelegentów po zakończeniu konferencji

* Szansa na wygraną podczas losowania upominków od partnerów i organizatorów

Transport Manger Meeting w liczbach

0

Uczestników

0

Prelegentów

0

Partnerów

0

Godzin

0

Przerwy idelane na networking

Partnerzy konferencji

Partnerzy

Partnerzy merytoryczni

Partnerzy medialni

RELACJE

Sprawdź jak wyglądały poprzednie wydarzenia z serii " Transport Manager Meetings"

Formularz zapisu

Udział w konferencji jest bezpłatny dla menedżerów sektora transportu, spedycji, logistyki lub produkcji. Dla dostawców usług i rozwiązań dla sektora TSL jest płatna – koszt udziału wynosi: 1100 pln netto/os. (mianem dostawców są określane wszystkie firmy, które świadczą płatne usługi lub sprzedają swoje produkty i rozwiązania firmom TSL). Organizatorzy konferencji zastrzegają sobie prawo do weryfikacji zgłoszeń i przynależności branżowej Uczestników.

Informacje organizacyjne

Transport Manager Meeting: Praktyczne Aspekty Zarządzania Transportem

25 czerwca 2019, Hotel Novotel Warszawa Airport
ul. 1 Sierpnia 1, 02-134 Warszawa
od. godz. 9:00-17:30

ZGŁOSZENIA PRZYJMOWANE SĄ DO 12 CZERWCA

Kom.: +48 534 868 348
patrycja.dabrowska@www.transport-manager.pl