TRANSPORT MANAGER MEETING

PRAKTYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA TRANSPORTEM

Już dzis zarezerwuj swój czas!

ZAPISZ SIĘ

Poznań 10.09.2019
Hotel Novotel Centrum
plac Andersa 1

Prelegenci

Przedstawiamy sylwetki naszych prelegentów, wkrótce podamy kolejne nazwiska

Maciej Wroński

Transport i Logistyka Polska

Czytaj więcej
Elżbieta Łukacijewska

Parlament Europejski

Czytaj więcej
Robert Noworolski

Quest Change Managers

Czytaj więcej
Łukasz Chwalczuk

Kancelaria Prawna Iuridica

Czytaj więcej
Rafał Pogorzelski

ATNEO

Czytaj więcej
Martin Pfnűr

Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Czytaj więcej
Norbert Bogucki

Bestway Consulting

Czytaj więcej
Norbert Świderek

DGSA – Stowarzyszenie Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych

Czytaj więcej
Michał Zając

EOL Kancelaria Doradztwa Podatkowego

Czytaj więcej
Dawid Korczyński

Kancelaria Prawna prawnicytransportu.pl

Czytaj więcej
Paweł Judek

Kancelaria Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych

Czytaj więcej
Bartosz Blumczyński

frameLOGIC

Czytaj więcej
Jerzy Domaszczyński

ExxonMobil

Czytaj więcej
Michał Stanik

TOMTOM TELEMATICS

Czytaj więcej
Arkadiusz Góra

Ekspert OCRK w zakresie ITD i PIP

Czytaj więcej

O konferencji

Transport Manager jest organizatorem największych ogólnopolskich konferencji dla menedżerów transportu drogowego, które odbywają się na terenie całej Polski. To jednodniowe, bezpłatne spotkania kadry zarządzającej transportem i logistyką. Łączą one silny program merytoryczny oraz prezentację nowoczesnych rozwiązań dla sektora TSL.



U progu jesieni redakcja Transport Managera zaprasza do stolicy Wielkopolski na konferencję skierowaną do właścicieli firm transportowych oraz managerów branży TSL. Wśród tematów prelekcji - porcja wiedzy o nadchodzących i planowanych na 2020 rok zmianach prawnego i finansowego otoczenia transportu i logistyki. Omówimy układ sił na europejskiej arenie walki o ostateczne brzmienie Pakietu Mobilności oraz przypomnimy o wielu obowiązkach przedsiębiorców, o których ostatnio trochę przycichło, ale nie ominą one biznesu: Pracownicze Plany Kapitałowe, RODO i zbliżające się zmiany w procedurach celnych.

PROGRAM KONFERENCJI:

Premierowa prezentacja raportu Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” „PAKIET MOBILNOŚCI I wpływ na europejski system transportu drogowego”
Maciej Wroński, Transport i Logistyka Polska

Losy Pakietu Mobilności w nowej rzeczywistości politycznej, po majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego.
Elżbieta Łukacijewska, eurodeputowana do Parlamentu Europejskiego, członek komisji Turystyki i Transportu TRAN

Zmora przewoźników drogowych - długie terminy płatności od 2020 r. staną się sprzeczne z prawem.
Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica

Silnik sprzedażowy – narzędzie zwiększania przychodów w firmach transportowych i spedycyjnych.
Robert Noworolski, Quest Change Managers

Zmiany w procedurach celnych od września - zamiast dwóch odrębnych postępowań: celnego i podatkowego, ma być jedno.
Rafał Pogorzelski, partner zarządzający ATNEO

RODO – nie zamiataj sprawy pod dywan. Uporządkuj obieg danych osobowych w firmie.
Norbert Bogucki, Bestway

Skuteczne strategie windykacji należności transportowych w Niemczech.
Martun Pfnür, Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Obowiązkowe wyposażenie pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Przepisy proste, lecz niejednoznaczne - poznaj międzynarodowe różnice w ich interpretacji.
Norbert Świderek, Stowarzyszenie Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych

Pracownicze Plany Kapitałowe wystartowały 1 lipca. Na razie objęły największe firmy, ale nadchodzi kolej na mniejsze – przygotuj się.
Paweł Judek, Kancelaria Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych

Nadchodzą zmiany w SENT. Nowe obowiązki przewoźników pojawią się na przełomie 2019 i 2020 r.
Dawid Korczyński, Kancelaria Prawna prawnicytransportu.pl

Obowiązkowy split payment na paliwa oraz części i akcesoria do samochodów. Nowe regulacje w podatku VAT od 1 września 2019 r. – ważne również ważne dla przewoźników.
Michał Zając, EOL Kancelaria Doradztwa Podatkowego

Jak perfekcyjnie dopasować system zarządzania transportem do swoich potrzeb?
Bartosz Blumczyński, frameLOGIC

Wpływ podejmowanych decyzji na oszczędności w transporcie.
Michał Noga, HOGS

Transparentność w dobie cyfryzacji transportu.
Paulina Burawska, ADAR

Optymalizacja kosztów w firmie transportowej z wykorzystaniem olejów syntetycznych.
Jerzy Domaszczyński, ExxonMobil

Digitalizacja procesów w zarządzaniu flotami pojazdów.
Michał Stanik, TOMTOM Telematics

Inteligentne tachografy - co się już zmieniło, a co zmieni pakiet mobilności? Nowe funkcje oprogramowania 4Trans w związku z nowymi tachografami i kartami.
Arkadiusz Góra, OCRK

Automatyczne przesyłanie danych - innowacyjne rozwiązania dla firm transportowych.
Tytus Małecki, VIAON

Nie traćmy czasu - nie mamy na to pieniędzy! Czyli jak wdrożyć system TMS i zaoszczędzić 33% rocznie?
Paweł Sadowski, Szymon Lipski Bertacom VIA TMS

Twój Partner w efektywnym zarządzaniu Transportem
Anna Bronicka i Roksana Frączek, OnTurtle

Świat bez logistycznych wyzwań? Czy to możliwe w aktualnych dynamicznych warunkach rynkowych?
Marcin Kutzmann, TIMOCOM

Jak skutecznie zintegrować infrastrukturę IT w Twojej firmie?
Łukasz Dąbrowski, Astrata Europe

Do wydarzenia zostało:

0
Dni
0
Godzin
0
Minut
0
Sekund

Harmonogram konferencji

8:00 - 8:50

REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

8:50 - 9:00

POWITANIE UCZESTNIKÓW I ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI

9:10 - 9:30

Zmora przewoźników drogowych - długie terminy płatności od 2020 r. staną się sprzeczne z prawem.

Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica

Sejm pracuje nad nowelizacją przepisów mających na celu ograniczenie zatorów płatniczych. Wśród nowych propozycji ustawodawca chce wprowadzić obligatoryjne wydawanie nakazów zapłaty przez sądy, ułatwienie wykazania interesu prawnego niezbędnego do udzielenia zabezpieczenia, a czynem nieuczciwej konkurencji będzie nieuzasadnione wydłużanie terminów zapłaty za dostarczone towary lub wykonane usługi. Dodatkowo planowane jest zwiększenie rekompensaty windykacyjnej z 40 do 100 €.

9:30 - 9:55

Inteligentne tachografy - co się już zmieniło, a co zmieni pakiet mobilności? Nowe funkcje oprogramowania 4Trans w związku z nowymi tachografami i kartami.

Arkadiusz Góra, OCRK

Inteligentne tachografy są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów ciężarowych w UE zarejestrowanych po raz pierwszy po 15 czerwca 2019 r. A co z samochodami ciężarowymi, które zostały zarejestrowane przed tą datą? I co z pojazdami spoza UE? Jakie są kolejne plany związane ze smart tachografami? Wraz z nowymi tachografami wchodzą również nowe karty - kto i kiedy ma obowiązek je wymienić? Smart tachografy to nie tylko ułatwienie przy kontrolach, ale także dodatkowe dane dla przewoźników - jakie to będą dane i jakie dodatkowe funkcje zapewni oprogramowanie do nich dostosowane? I ostatni ważny temat - urządzenia do odczytu danych - czy wszystkie będą kompatybilne z nowymi tachografami? Jak odczytać nimi nowe karty i smart tachografy?

9:55 - 10:10

Automatyczne przesyłanie danych - innowacyjne rozwiązania dla firm transportowych.

Tytus Małecki, VIAON

10:10 - 10:30

Pracownicze Plany Kapitałowe wystartowały 1 lipca. Na razie objęły największe firmy, ale nadchodzi kolej na mniejsze – przygotuj się.

Paweł Judek, Kancelaria Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych

Kolejność tworzenia PPK jest uzależniona od wielkości lub typu pracodawcy. Najwcześniej, bo od 1 lipca 2019 r., do PPK przystąpili najwięksi pracodawcy, zatrudniający powyżej 250 pracowników. Najpóźniej, bo w połowie 2020 r., będą musiały przystąpić małe firmy oraz jednostki sektora finansów publicznych. PPK to dobrowolny i w pełni prywatny system długoterminowego oszczędzania, który ma podnieść bezpieczeństwo finansowe 11 mln Polaków. Ma szanse stać się prawdziwie powszechnym, dzięki wpłatom zarówno po stronie pracodawcy, pracownika jak i budżetu państwa.

10:30 - 10:45

Nie traćmy czasu - nie mamy na to pieniędzy! Czyli jak wdrożyć system TMS i zaoszczędzić 33% rocznie?

Szymon Lipski, Paweł Sadowski, Betacom VIa TMS

10:45 - 11:00

Digitalizacja procesów w zarządzaniu flotami pojazdów.

Michał Stanik, TOMTOM Telematics

Zaprezentujemy wyniki badań przeprowadzonych wśród 1350 osób odpowiedzialnych za floty pojazdów. Pytania dotyczyły trendów w zarządzaniu procesami związanymi z zarządzaniem flotą w branżach takich jak m.in. budownictwo, inżynieria, przemysł spożywczy, transport, opieka zdrowotna, hotelarstwo, nieruchomości, handel detaliczny, telekomunikacja i usługi komunalne. Pokażemy wyniki Polski na tle innych krajów Europy i USA, wskażemy kierunki zmian i ich ograniczenia oraz zaproponujemy rozwiązanie umożliwiające podążanie za światowymi trendami.

11:00 - 11:30

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

11:30 - 11:50

Skuteczne strategie windykacji należności transportowych w Niemczech.

Martun Pfnür, Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB

Ostatnio polscy międzynarodowi przewoźnicy drogowi coraz częściej narzekają na niemieckich zleceniodawców transportowych, którzy dokonują potrąceń części należności za wykonane usługi transportowe. W większości przypadków brakuje uzasadnienia prawnego dla tych potrąceń. Jak radzić sobie w takich sytuacjach? Kiedy potrącenia te rzeczywiście są nieuzasadnione? Na co zwracać uwagę, żeby nie narazić się na straty?

11:50 - 12:05

Jak skutecznie zintegrować infrastrukturę IT w Twojej firmie?

Łukasz Dąbrowski, ASTRATA EUROPE

Firma transportowa budując swoją konkurencyjność podejmuje się wielu zróżnicowanych zadań transportowych. Chcąc sprostać wymaganiom swoich klientów stosowane są różne urządzenia i rozwiązania IT do monitorowania pracy floty pojazdów, naczep, działań kierowców, bezpieczeństwa ładunków. Jak zintegrować wszelkie kluczowe informacje bez rewolucji w biurze i przy braku konieczności poniesienia ponownej inwestycji w urządzenia telematyczne?

12:05 - 12:20

Optymalizacja kosztów w firmie transportowej z wykorzystaniem olejów syntetycznych.

Jerzy Domaszczyński, ExxonMobil

12:20 - 12:50

Losy Pakietu Mobilności w nowej rzeczywistości politycznej, po majowych wyborach do Parlamentu Europejskiego

Elżbieta Łukacijewska, eurodeputowana do Parlamentu Europejskiego, członek komisji Turystyki i Transportu TRAN.

Czy nowy skład Parlamentu Europejskiego będzie kontynuował politykę ograniczania dostępu na rynki zachodnie przewoźnikom z naszej części Unii Europejskiej? Szanse na korzystny obrót sytuacji w dalszych negocjacjach nad Pakietem Mobilności. Potencjalne scenariusze rozwoju sytuacji i ich skutki dla polskiego towarowego transportu drogowego.

12:50 - 13:05

Jak perfekcyjnie dopasować system zarządzania transportem do swoich potrzeb?

Bartosz Blumczyński, frameLOGIC

13:05 - 13:25

Świat bez logistycznych wyzwań? Czy to możliwe w aktualnych dynamicznych warunkach rynkowych?

Marcin Kutzmann, TIMOCOM

13:25 - 13:55

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

13:55 - 14:15

RODO – nie zamiataj sprawy pod dywan. Uporządkuj obieg danych osobowych w firmie.

Norbert Bogucki, Bestway

Strach przed RODO przygasł. Tymczasem Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył dotkliwe kary ale na razie dwie. W tym czasie Urząd w Bawarii nałożył ich ponad 100. Czy to oznacza, że czeka nas trzęsienie ziemi? Czy firmy transportowe na pewno przetwarzają dane legalnie? Jakie zdarzenia mogą doprowadzić do kontroli z UODO? Jakie naruszenia należy zgłaszać do Urzędu? Case Studies z konkretnych firm transportowych.

14:15 - 14:30

Twój Partner w efektywnym zarządzaniu Transportem

Anna Bronicka i Roksana Frączek, OnTurtle

14:30 - 14:40

Wpływ podejmowanych decyzji na oszczędności w transporcie.

Michał Noga, HOGS

14:40 - 14:50

Transparentność w dobie cyfryzacji transportu.

Paulina Burawska, ADAR

14:50 - 15:20

Silnik sprzedażowy – narzędzie zwiększania przychodów w firmach transportowych i spedycyjnych

Robert Noworolski, Quest Change Managers

Rok 2019 jest trudny finansowo dla wielu firm transportowych. Szefowie poszukują rozwiązań, jak utrzymywać odpowiedni poziom obrotów i marż. Przedstawiam Państwu Silnik Sprzedażowy – konkretną sekwencję kroków dla spedytorów i handlowców w Waszych Firmach. Na konkretnych przykładach zobaczycie Państwo model pracy, który pozwoli generować więcej pieniędzy.

15:20 - 16:10

LUNCH

16:10 - 16:30

Premierowa prezentacja raportu Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” „PAKIET MOBILNOŚCI I wpływ na europejski system transportu drogowego”

Maciej Wroński Transport i Logistyka Polska

• Operacje typu cross-trade (np. polski przewoźnik wozi towary między dwoma innymi krajami UE) będą niewykonalne z powodu dużego stopnia złożoności administracyjnej i ogromnego ryzyka w przypadku niezgodności z przepisami. • Kierowcy mogą być zmuszeni do powrotu do domu już po trzech tygodniach w drodze. • Wdrożenie przepisów o odpoczynku poza kabiną będzie niewykonalne, bo brakuje w UE obiektów noclegowych. • Mniejsi i słabsi przewoźnicy z naszej części UE znikną z rynku. • W efekcie: ograniczona zostanie zdolność gospodarki UE do skutecznego konkurowania na świecie i zwiększania dobrobytu jej obywateli.

16:30 - 16:50

Obowiązkowe wyposażenie pojazdów przewożących towary niebezpieczne. Przepisy proste, lecz niejednoznaczne - poznaj międzynarodowe różnice w ich interpretacji.

Norbert Świderek, Stowarzyszenie Doradców ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych

Obowiązkowe wyposażenie pojazdów przewożących towary niebezpieczne? A cóż w tym tajemniczego? Wszak ADR jednoznacznie wymienia co powinniśmy posiadać w jednostce transportowej. Czy aby na pewno jednoznacznie? Praktyka pokazuje, że przepisy są podatne na „twórcze” interpretacje. Postaramy się wyjaśnić nurtujące wątpliwości nie tylko na bazie obowiązujących przepisów, ale i … zdrowego rozsądku.

16:50 - 17:10

Obowiązkowy split payment na paliwa oraz części i akcesoria do samochodów. Nowe regulacje w podatku VAT od 1 września 2019 r. – ważne również ważne dla przewoźników.

Michał Zając, EOL Kancelaria Doradztwa Podatkowego

Zgodnie z projektem ustawy, od 1 września 2019 r. mechanizm podzielonej płatności (tzw. split payment) ma stać się obowiązkowy dla wskazanych towarów i usług. W szczególności, obowiązkowy split payment ma objąć paliwa oraz części i akcesoria do samochodów i motocykli. Ponadto pod nowe regulacje podlegać będą usługi budowlane oraz tzw. elektronika. Istotne jest zatem poznanie i wdrożenie nowych przepisów, aby uniknąć wysokich kar za naruszenie tych przepisów, które mają być nakładane od 1 stycznia 2020 r.

17:10 - 17:30

Zmiany w procedurach celnych od września - zamiast dwóch odrębnych postępowań: celnego i podatkowego, ma być jedno.

Rafał Pogorzelski, partner zarządzający ATNEO

Ministerstwo Finansów planuje zamienić dwa odrębne postępowania – celne i podatkowe – jedną procedurą. Jedna ma być też decyzja dotycząca należności importowych. Przedsiębiorcy od dawna uważają, że postępowanie powinno być jedno i załatwiać wszystkie kwestie celne i podatkowe. Zgodnie z proponowanymi zmianami, naczelnik urzędu celno-skarbowego będzie prowadził jedno postępowanie w sprawie określenia należności przywozowych, w tym dotyczących VAT, podatku akcyzowego, opłaty paliwowej i emisyjnej.

17:30 - 17:50

Nadchodzą zmiany w SENT. Nowe obowiązki przewoźników pojawią się na przełomie 2019 i 2020 r.

Dawid Korczyński, Kancelaria Prawna prawnicytransportu.pl

Jakie towary w przewozie obecnie podlegają SENT? Objęcie systemem SENT kolejnych towarów (LPG). Wyłączenia z systemu SENT. Dodatkowe dane podlegające wskazaniu lub uzupełnieniu w zgłoszeniu. Działanie systemu, dokonywanie i uzupełnianie zgłoszeń. Sankcje za niedopełnienie obowiązków (kary pieniężne, grzywny, zatrzymanie środka transportu). Gdzie zasięgać informacji o systemie SENT?

17:50 -

WRĘCZENIE NAGRÓD, ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

Co zyskujesz będąc na konferencji?

BIZNES 4w1

* Najnowsza informacje z zakresu: zarządzania, prawa, finansów i techniki,

* Sprawdzeni prelegenci, eksperci, praktycy,

* Konsultacje i porady prawne dla uczestników

* Innowacyjne rozwiązania dla sektora TSL

100% NAJGORĘTSZYCH TEMATÓW

* Zagrożenia dla polskiego transportu

* Zmiany w procedurach celnych

* Dochodzenia roszczeń przed sądami

* Strategie windykacji należności transportowych w Niemczech

* Uporządkuj obieg wrażliwych danych osobowych w firmie

NETWORKING

* Szukasz zleceń transportowych?

* Nowych kontaktów i partnerów biznesowych?

* Pracowników, podwykonawców, kierowców?

* To największe w Polsce spotkanie branży TSL

SPECJALNIE DLA CIEBIE

* Najnowszy egzemplarz czasopisma "Transport Manager"

* Dostęp do prezentacji prelegentów po zakończeniu konferencji

* Szansa na wygraną podczas losowania upominków od partnerów i organizatorów

Transport Manger Meeting w liczbach

0

Uczestników

0

Zaplanowanych prelegntów

0

Partnerów

0

Godzin

0

Przerwy na networking

Partnerzy konferencji

Partnerzy

Partnerzy merytoryczni

Partnerzy medialni

RELACJE

Sprawdź jak wyglądały poprzednie wydarzenia z serii " Transport Manager Meetings"

Formularz zapisu

Udział w konferencji jest bezpłatny dla menedżerów sektora transportu, spedycji, logistyki lub produkcji. Dla dostawców usług i rozwiązań dla sektora TSL jest płatna – koszt udziału wynosi: 1100 pln netto/os. (mianem dostawców są określane wszystkie firmy, które świadczą płatne usługi lub sprzedają swoje produkty i rozwiązania firmom TSL). Organizatorzy konferencji zastrzegają sobie prawo do weryfikacji zgłoszeń i przynależności branżowej Uczestników.

Informacje organizacyjne

Transport Manager Meeting: Praktyczne Aspekty Zarządzania Transportem

10 września, Hotel Novotel Poznań Centrum
ul. Plac Andersa 1, 61-898 Poznań
od. godz. 9:00-17:30

ZGŁOSZENIA PRZYJMOWANE SĄ DO 9 WRZEŚNIA

Kom.: +48 534 868 348
patrycja.dabrowska@transport-manager.pl