Relacje

Back to reality

10 września 2020

Transport Manger Meeting – Poznań

 

Back to reality

 

Powróciliśmy do rzeczywistości po półrocznej przerwie, wymuszonej pandemią koronawirusa. Stęskniliśmy się za Wami, i miałem nieodparte wrażenie, że również stęskniliście się Państwo za nami, bo z wielką radością mogliśmy – nareszcie – spotkać się twarzą w twarz. A wszystko odbyło się w Poznaniu, 8 września.

Tematyka większości prelekcji skupiła się wokół dwóch najważniejszych problemów, spędzających sen z oczu właścicieli firm zajmujących się towarowym transportem drogowym: jak będzie wyglądało prowadzenie transportowego biznesu pod jurysdykcją uchwalonego w lipcu Pakietu Mobilności (PM) oraz jak chronić swoją firmę przed praktykami nieuczciwej konkurencji, która nasiliła się w dobie pandemii.

 

Zdrowy gen marży

Kosma Złotowski, poseł do Parlamentu Europejskiego (Prawo i Sprawiedliwość), opowiedział czy można jeszcze coś w PM zmienić na korzyść naszych przewoźników.  Okazuje się, że niewiele. Mateusz Włoch z Grupy Inelo opisał jak praktycznie będzie wyglądało rozliczanie kierowców po wejściu w życie PM. Tytus Małecki, również z Grupy Inelo, przedstawił najnowsze narzędzia informatyczne tej firmy. Patryk Grzelak z firmy interLAN przedstawił 10 kroków w procesie wyboru oprogramowania klasy TMS. Krzysztof Głogowski z Transics a Wabco Company udowadniał, że czasu nie da się oszukać …, więc lepiej nie marnować tego, czego nie da się kupić.

Po przerwie kawowej, podczas której uczestnicy konferencji mogli się zapoznać z narzędziami i usługami oferowanymi branży transportowej przez partnerów konferencji Krzysztof Sarnecki z Quest Changes Managers wygłosił prelekcję „Zdrowy gen marży – kluczowe aspekty zarządzania w koronakryzysie i nie tylko”. Z kolei Jerzy Domaszczyński z ExxonMobil opowiedział o optymalizacji kosztów floty ciężarowej przy użyciu olejów syntetycznych, a Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska wbił kij w transportowe mrowisko, mówiąc o różnych aspektach nieuczciwej konkurencji w branży transportowej. Natomiast Aleksandra Waleriańczyk z KDS Truck-CNG, opowiedziała jak nie płacić niemieckiego Mautu.

    

Nagrody dla odważnych i wytrwałych

Po kolejnej przerwie miała miejsce seria prelekcji dotycząca PM, omawiających: delegowanie kierowców (Wiktoria Cieślikowska, Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy), wpływ PM na polisy ubezpieczeniowe (Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica) i niemieckie orzecznictwo w kwestii tamtejszej płacy minimalnej (Martin Pfnür, Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB).

    

Po obiedzie tematyka powróciła w sferę nieuczciwej konkurencji. Jak z nią walczyć mówił Mariusz Kołodziej z Upswing Optimize. Prawne aspekty nieuczciwej konkurencji omówił Paweł Judek z kancelarii JUDEK Radcy Prawni. Natomiast Norbert Bogucki z firmy BESTWAY omówił jak spełniać wymogi i unikać kar za RODO w branży TSL. Z kolei Dawid Korczyński, z Kancelarii Prawnej PrawnicyTransportu.pl przedstawił zagrożenia związane z zachowaniem dobrej reputacji w transporcie drogowym.

     

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za liczne przybycie (łącznie ok. 180 osób odważyło się), a najwytrwalsi, którzy wytrzymali do samego końca uczestniczyli w losowaniu atrakcyjnych nagród ufundowanych przez partnerów naszej konferencji.

 

Marek Loos