Technika

Volvo Trucks – elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności.

12 grudnia 2019

„W dłuższej perspektywie dostrzegamy znaczny potencjał elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności przeznaczonych dla branży budowlanej i transportu regionalnego.” — stwierdza Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Elektryczne samochody ciężarowe o dużej ładowności mogą zapewnić lepsze środowisko pracy kierowcom i pracownikom budowlanym, ponieważ generują mniej hałasu i nie emitują spalin.

Zerowa emisja spalin będzie mieć istotny wpływ na jakość powietrza w dynamicznie rozbudowujących się miastach. Ze względu na niski poziom hałasu, samochody ciężarowe mogą pracować przez więcej godzin w ciągu doby, co pozwoli usprawnić operacje na przykład w dużych projektach budowlanych oraz transporcie w miastach i ich okolicach.

Wprowadzanie samochodów ciężarowych o dużej ładowności przeznaczonych dla branży budowlanej i dystrybucji regionalnej Volvo Trucks zamierza rozpocząć od realizacji europejskiego projektu pilotażowego, w którym wezmą udział wybrani Klienci i niewielka liczba pojazdów elektrycznych. Później nastąpi intensyfikacja komercjalizacji.

Równolegle z rosnącą elektryfikacją sektora transportu, jeszcze przez wiele lat kluczową rolę w transporcie długodystansowym będzie odgrywać ciągłe doskonalenie efektywności silników spalinowych.

„Obecne silniki samochodów ciężarowych są efektywnymi konwerterami energii napędzanymi olejem napędowym lub różnymi paliwami odnawialnymi, takimi jak skroplony biogaz lub HVO, przy czym nadal istnieją możliwości rozwoju tej technologii” — stwierdza Mårtensson.

 

Volvo posiada już samochody ciężarowe, które charakteryzują się zastosowaniem alternatywnych paliw/układów napędowych. Należą do nich:

  • Volvo FL Electric i Volvo FE Electric – całkowicie elektryczne i przeznaczone np. do lokalnej dystrybucji i wywozu odpadów w miastach.
  • Volvo FH LNG – do długodystansowych przewozów ciężkich ładunków.
  • Volvo FM LNG – do transportu regionalnego ciężkich ładunków. Napędzane są skroplonym gazem ziemnym lub biogazem.
  • Volvo FE CNG – napędzany sprężonym gazem ziemnym lub biogazem, przeznaczony do dystrybucji lokalnej i wywozu odpadów.