Technika

IVECO Poland oraz CITRONEX podpisali umowę na dostawę 10 ciągników siodłowych

23 lipca 2019

IVECO Poland podpisało umowę z firmą CITRONEX na dostawę 10 ciągników siodłowych Strails Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny LNG.

Mając na względzie redukcję wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizację kosztów przewozów, firma CITRONEX powiększa tabor pojazdów o 10 nowych jednostek ekologicznych ciągników siodłowych IVECO Stralis NP460. Ten innowacyjny i oszczędny pojazd, zasilany gazem ziemnym, wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji.

Zamówione pojazdy uzupełnią flotę ponad 300 jednostek przewoźnika, który od ponad 30 lat zapewnia transport krajowy i międzynarodowy. Samochody zostaną objęte 60-mies. kontraktem M&R IVECO, zawierającym m.in.: Assistance Non Stop, pełną obsługę eksploatacyjną wraz z pełną gwarancją na cały pojazd.

IVECO Stralis NP460 LNG dla CITRONEX mają zostać dostarczone w wersjach Standard już we wrześniu tego roku.

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm  auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawiera m.in. funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa. Pojazd wyposażony jest w 2 zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kg gazu. Taki zapas pozwala pokonać 1 600 km na tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.