Relacje

Transport Manager podsumowuje półrocze w branży

28 czerwca 2019

O gospodarce i transporcie w Warszawie

 

Warszawską edycję Transport Manager Meeting otworzyła prelekcja wyjątkowego gościa. Założyciel Centrum im. Adama Smitha, prof. Robert Gwiazdowski opisał m.in., jak nałożenie ceł na Chiny przez Trumpa oraz współpraca Niemiec i Rosji może wpłynąć na Polskę, stającą się centrum europejskiego transportu i logistyki.

            Program merytoryczny spotkania nie pominął najważniejszych i prognozowanych zmian w unijnym prawie transportowym. Maciej Wroński, prezes „Transport i Logistyka Polska” opowiedział o zagrożeniach dla polskich przewozów towarowych, wynikających z Pakietu Mobilności. Mateusz Włoch z VIAON omówił najważniejsze kwestie związane z wprowadzeniem inteligentnych tachografów. Krzysztof Sarnecki z Quest Change Managers, wyjaśnił, czym jest sprzedaż transformacyjna. Dorota Syganiec-Marszewska, reprezentująca TimoCom rozważała czy w aktualnych dynamicznych warunkach może istnieć świat bez logistycznych wyzwań.

Prawo w praktyce

            O zasadach przewozów kabotażowych w różnych krajach Unii Europejskiej opowiedział Jerzy Różyk z kancelarii CDS Odszkodowania. Rafał Pogorzelski z Atneo omówił planowane na wrzesień zmiany w podatku VAT. Bardzo ważną kwestię zwrotu niemieckiego mautu: nie tylko za okres od 1 stycznia 2010 r. do 18 lipca 2011 r., ale również za lata 2016-2018 poruszył w swojej prelekcji Martin Pfnür z kancelarii Pfnür Rechtsanwälte PartGmbB.

            Agnieszka Frasik i Joanna Jańczy omówiły m.in. niejasności związane z wydawaniem zaświadczeń A1, a Ewelina Rutkowska z kancelarii prawnej Raczkowski-Paruch opowiedziała projektowanej ustawie o odpowiedzialności zbiorowej podmiotów gospodarczych, która dotyka również firmy transportowe. Ciekawy case dotyczący udziału kierowcy w kradzieży przewożonego towaru opisał także Łukasz Chwalczuk z kancelarii Iuridica. Maria Nicopulos oraz Małgorzata Wieleba-Walicka z DGSA wyjaśniły natomiast, jaki jest zakres odpowiedzialności uczestników przewozu drogowego towarów niebezpiecznych.

O tym, jak skutecznie radzić sobie z wyzwaniami w codzienności przewoźnika mówiła Solomia Junko z E100 International Trade. Ewa Szumlak z Elpigaz z kolei opowiedział, jak można uzyskać 100 proc. zwolnienia z opłat drogowych w Niemczech. Michał Noga z Hogs opowiedział o korzyściach z wykorzystania rozwiązania informatycznego tej firmy. Jerzy Domaszczyński z ExxonMobil skoncentrował się na tym, jak firmy mogą zoptymalizować koszty, odpowiednio dobierając oleje syntetyczne.

Wiedza w pigułce

            Sporym zainteresowaniem uczestników warszawskiej edycji TMM cieszyły się prelekcje dotyczące najnowszych rozwiązań technologicznych w branży transportowej. Krzysztof Pusłowski z Trimble omówił kwestie, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu systemów telematycznych oraz ich wdrożenia. Michał Stanik z TomTom Telematics podjął natomiast temat digitalizacji procesów w zarządzaniu flotami pojazdów, a Krzysztof Adamczyk z VIAON opowiedział o innowacyjnych rozwiązaniach dla firm transportowych dotyczących automatycznego przesyłania danych.

            Spotkanie TMM nie odbyłoby się też bez partnerów, którzy prezentowali rozwiązania dla przewoźników w foyer sali konferencyjnej. Były to m.in. firmy: Adar, Aplisens, Citronex, DKV, Marcos Bis, Transics i Trimble. Zapraszamy na najbliższy TMM do Poznania – 10 września.