Pakiet Mobilności jednak idzie do następnego składu Europarlamentu

Choć Parlament Europejski na ostatniej sesji plenarnej w Brukseli poparł propozycje nowych regulacji ws. objęcia przewoźników przepisami o delegowaniu, te regulacje nie zostaną przyjęte w obecnej kadencji PE, bo po prostu nie ma na to czasu. To korzystny scenariusz dla firm z Polski i krajów naszego regionu.

Żeby nowe regulacje, dotyczące przewoźników, mogły zostać przyjęte jeszcze w tej kadencji PE, na niedawnym – czwartkowym (11 kwietnia) – posiedzeniu powinien zostać przyjęty mandat negocjacyjny europarlamentu. Tak się jednak nie stało. Powód to czas, którego na negocjacje nad ostatecznym kształtem regulacji między PE, Radą Unii Europejskiej i KE (trylog) w tej kadencji europarlamentu po prostu już nie ma.

Ze źródeł w Radzie UE wynika, że chęci rozpoczęcia negocjacji w Brukseli w ostatnich dniach nie było i nie ma.

Tę informację oficjalnie potwierdziła dla Transport Managera Margareta Przybyła, asystentka eurodeputowanej Danuty Jazłowieckiej, bezpośrednio zaangażowanej w procedowanie Pakietu Mobilności.

Z takiego obrotu sprawy zadowoleni są polscy europosłowie, przeciwni propozycjom. Uważają, że uderzą one w sektor przewoźników i miejsca pracy w Polsce, ale także innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

– Minionego czwartku komisja transportu PE musiałaby zaakceptować wynik trylogu, tak aby te propozycje mogły być głosowane jeszcze w tym tygodniu na sesji plenarnej PE w Strasburgu. Trylog się jednak nie rozpoczął – powiedział w czwartek europoseł Kosma Złotowski (PiS). Dlatego – jak dodał – przepisy nie zostaną przyjęte w trakcie obecnej kadencji PE, co jest korzystne dla Polski i krajów regionu. – Dodał, że i to nie od razu. Musi się bowiem ukształtować nowy europarlament, nowa komisja, muszą zostać wybrani nowi sprawozdawcy, a to wszystko potrwa. (…) To sukces, bo krajom Europy Środkowej i Wschodniej zależy, żeby te przepisy nie zostały przyjęte w obecnym kształcie – wskazał.

Co dalej z Pakietem Mobilności, Dyrektywą o pracownikach delegowanych i ujednolicaniem przepisów socjalnych w UE przedstawimy w najbliższym numerze Transport Managera, który ukaże się na początku maja. ML

Źródła: www.polsatnews.pl