Unijne miliardy na transport intermodalny

Dziennik Rzeczpospolita donosi, że ponad 2,5 mld zł z Unii Europejskiej ma trafić na wzmocnienie przewozów intermodalnych w Polsce – ustalił. Producenci taboru kolejowego zacierają ręce, bo pracy starczy im na lata, a właśnie niedobory taboru szynowego są największą bolączką przewoźników intermodalnych. W Transport Managerze pisaliśmy o tym w numerze 4/2018 w dziale Logistyka.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych przeznaczy 1,3 mld zł unijnego dofinansowania na ponad 30 projektów intermodalnych. Drugie tyle dorzucą firmy, bo liczą, że intermodal stanie się dobrym interesem. Chodzi o przewozy wykonywane więcej niż jednym środkiem transportu. Transport intermodalny jest popierany przez Komisję Europejską i ma doprowadzić do przeniesienia potoków ładunków z dróg na tory. Politycy wskazują, że transport intermodalny jest bardziej przyjazny dla środowiska niż samochodowy.

Według danych Urzędu Transportu Kolejowego praca przewozowa przewoźników intermodalnych zbliżyła się do 1,6 mld tkm w trzecim kwartale 2019 r. To o niemal 14 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 r. Przewozy kontenerów sięgnęły w tym okresie 418 tys. sztuk, co stanowi ponad 18-proc. wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2017 r. ML

Źródło: www.rp.pl