Platforma RIO otwarta dla wszystkich

RIO – chmurowa platforma informatyczna dla firm transportowych i logistycznych – dalej się rozwija: klienci mogą od teraz rezerwować usługi logistyczne RIO Geo i RIO Order. Nowa usługa RIO Perform zapewnia szczegółowe analizy kierowców i floty dla wszystkich pojazdów. Również dwóch nowych partnerów RIO ułatwia użytkownikom codzienną pracę: usługa MAN ServiceCare stanowi ofertę do proaktywnego zarządzania konserwacją.

Synfioo Premium ETA pomaga klientom jeszcze dokładniej obliczać czas przyjazdu. Jakie są dalsze korzyści dla klientów RIO? Stanowi to obecnie przedmiot wspólnego badania firmy Transfer Center for Logistics GmbH i Uniwersytetu Technicznego w Berlinie.

– Spełniamy naszą obietnicę rozwoju. Kolejne nowe usługi i usługi partnerskie przyciągają na naszą platformę coraz więcej użytkowników. Jestem dumny z naszego rozwoju i elastyczności. W RIO produkt nigdy nie jest gotowy – stale rozwijamy każdą usługę. Daje to klientom pewność, że są zawsze w czołówce technologicznej – mówi Jan Kaumanns, CEO RIO. – Wprowadzenie Synfioo i pierwszych usług cyfrowych MAN DigitalServices, takich jak MAN ServiceCar pokazuje, że jesteśmy otwarci na partnerów. Chcemy stworzyć przejrzysty ekosystem dla całej branży transportowej i logistycznej.

RIO oferuje w Marketplace usługi związane z pojazdami oraz usługi dla całej branży transportowej i logistycznej. Oznacza to, że klienci z flotami mieszanymi mogą rezerwować usługi niezależnie od producentów.

 

RIO Perform, RIO Geo i RIO Order: usługi dostępne za jednym kliknięciem

Dzięki RIO Perform dostępna jest teraz aktualizacja dla podstawowej usługi RIO Essentials: profesjonalna analiza RIO Perform zapewnia szczegółową analizę kierowców i floty, dotyczącą na przykład przyszłych tras, prędkości lub zużycia paliwa oraz zrozumiałą informację o kierowcy i dane dotyczące osiągów z ostatnich trzech miesięcy. Do końca sierpnia klienci mogą bezpłatnie korzystać z usługi RIO Perform.

Również usługa RIO Geo jest rozszerzeniem podstawowej usługi RIO Essentials i stanowi cyfrowy kompas dla floty. Klienci otrzymują szczegółowy przegląd aktualnej lokalizacji pojazdu, znają przykładowo pozostały czas pracy i mają dostęp do danych RIO Essentials z ostatnich trzech miesięcy – bez RIO Geo dane są dostępne tylko przez 10 dni. Jak wszystkie usługi, RIO Geo można zarezerwować codziennie dla każdego pojazdu. Od ostatniej aktualizacji pod koniec czerwca usługa po raz pierwszy wyświetla też użytkownikom na monitorze floty informacje o wydaniu. Co więcej, użytkownik widzi w oknie wyników historii jazdy danego pojazdu listę następujących zdarzeń (do pobrania również w formacie CSV): pierwsza i ostatnia pozycja w żądanym zakresie czasu, włączanie i wyłączanie zapłonu, zmiana kierowcy.

Wkrótce klienci będą mogli między innymi tworzyć ręcznie punkty Points Of Interests (POI) i korzystać z funkcji Geofence. Obszary Geofence to wstępnie zdefiniowane powierzchnie: jeśli pojazd opuszcza lub wchodzi w obszar zdefiniowany przez odbiorcę, wyzwalana jest akcja, np. w postaci powiadomienia.

Za pomocą RIO Order klienci mogą tworzyć zlecenia, łączyć je w trasy i przyporządkowywać kierowców. Kierowcy otrzymują trasy w aplikacji RIO Connect (Google Play Store), gdzie mogą wprowadzać odpowiednie informacje dotyczące statusu na poziomie tras i zleceń. Użytkownicy mogą archiwizować zakończone trasy i zamówienia. RIO Order stanowi ponadto podstawę usługi partnerskiej Synfioo: Synfioo zapewnia ekspercki poziom ukierunkowanego monitorowania łańcuchów transportowych w czasie rzeczywistym. Dzięki wprowadzeniu Synfioo Premium ETA (Estimated Time of Arrival) klienci jeszcze dokładniej znają czasy przyjazdu na trasach. Synfioo umożliwia niezawodne przewidywanie: kiedy zostaną osiągnięte poszczególne punkty kontrolne lub miejsce docelowe trasy? Oprócz danych zlecenia, pojazdu i kierowcy Synfioo wykorzystuje też do obliczeń precyzyjne dane dotyczące statusu, pogody i czasów przestoju. Dane bieżące i prognozy są uwzględniane w obliczeniu w celu zwiększenia niezawodności planowania i przejrzystości. Ta aktualizacja zapewnia skuteczne i dokładne zarządzenia zleceniami.

 

Wartość dodana w codziennej działalności

W celu udowodnienia, jakie dokładnie korzyści użytkownik odnosi dzięki platformie i różnym usługom, aktualnie prowadzone jest badanie wśród wybranych klientów pilotażowych.

– Przez korzystnie z usług RIO nasi klienci tworzą wartość dodaną – wyjaśnia Martin Anke, VP Sales & Marketing. – Dlatego ważne jest, abyśmy wiedzieli: Gdzie użytkownicy notują już dziś wymierne oszczędności i wzrost wydajności w procesach logistycznych? W jakich obszarach nasi klienci oczekują w przyszłości największej wartości dodanej dzięki dostępności danych w czasie rzeczywistym i przejrzystości?

Badanie firmy ITCL GmbH i Uniwersytetu Technicznego w Berlinie (Katedra Logistyki) ma na celu zapewnienie naukowo uzasadnionego i niezależnego badania korzyści użytkownika. Pierwsze wyniki badania dotyczące RIO zostaną przedstawione w ramach międzynarodowej wystawy IAA 2018.

 

Informacje o RIO

Od 2017 r. Grupa Volkswagen Truck & Bus oferuje dzięki nowej cyfrowej marce RIO otwarte rozwiązanie oparte na chmurze dla całego ekosystemu transportu i logistyki. RIO łączy usługi cyfrowe, dzięki czemu po raz pierwszy obejmuje wszystkich uczestników łańcucha dostaw spójnym systemem informacyjnym i użytkowym z funkcją prognozowania. Do tej pory przejrzyste wykorzystanie danych w branży transportu często nie było możliwe, ponieważ jednostki korzystały z różnych systemów operacyjnych stanowiących odrębne rozwiązania. RIO zapewnia wspólne rozwiązanie i dlatego może być stosowane niezależnie od marki pojazdu. Za tę innowację technologiczną marka RIO otrzymała od firmy Frost & Sullivan nagrodę New Product Innovation Award 2017. Innowacyjne laboratorium RIO X-Lab zostało wyróżnione przez Capital jako najlepszy „Company Builder 2018”.