Czechy wprowadzają przepisy o delegowaniu i płacy minimalnej

Od dnia 1 kwietnia 2017 r. w Czechach wprowadzono obowiązek pracodawcy, którego siedziba znajduje się w innym państwie członkowskim UE, który delegował pracownika do pracy tymczasowo w Republice Czeskiej w ramach międzynarodowego świadczenia usług, do przedstawienia kopii dokumentów potwierdzających zatrudnienie w miejscu pracy. Kopie te mają być przetłumaczone na język czeski.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na stronie czeskiej Inspekcji Pracy, pracownicy delegowani do pracy na terytorium Czech powinni posiadać przy sobie przetłumaczoną umowę o pracę i zaświadczenie A1. Obowiązek ten dotyczy również pracowników mobilnych, w tym przewoźników drogowych.

Za brak umowy w pojeździe organy Inspekcji Pracy mogą ukarać przewoźnika grzywną w wysokości do 500 tys. CZK (ok. 83,3 tys. PLN). Z informacji, które posiadają eksperci VIAON – do tej pory żadna z firm transportowych nie została ukarana w związku z brakiem w kabinie pojazdu umowy o pracę.

Źródło: www.ocrk.pl