Premiera Longliner: X-tra Long Twin super lekkie, super ekonomiczne, super trwałe

Powierzchnia ładunkowa wynosi ponad 14,90 m: X-tra Long należy do najpopularniejszych longlinerów firmy Fliegl.
Teraz Fliegl łączy model X-tra Long z konfiguracją osiową Twin. Efektem jest nowa, unikalna naczepa: MegaRunner Twin 200 X-tra Long.

Dzięki dwóm osiom po 10 ton nacisku (rozstaw osi  1810 mm) ładowność tej naczepy znacznie przekracza 25 ton. Fliegl ponownie zoptymalizował masę własną, zostawiając wyraźnie w tyle klasę 6-tonową: w wersji podstawowej długa naczepa Twin waży tylko ok. 5760 kg. Oprócz dużej ładowności do transportowania ładunków o dużej objętości, nowe pojazdy X-tra Long wyróżniają się wyraźnymi zaletami zasady Twin: mniejsze opłaty drogowe, mniejszy balast, mniejsze zużycie części, a przede wszystkim mniejsze zużycie paliwa i mniejsze emisje CO2.

Dwuosiowe naczepy Twin zmniejszają zużycie paliwa o 2,8l/100 km w porównaniu do pojazdów trzyosiowych (według ekspertyzy DEKRA). Dostępnych jest wiele opcji wyposażenia: ochrona przed uderzeniami Heavy-Blocker na przedniej ścianie i z tyłu pojazdu, ogranicznik płytowy Heavy z punktami przywiązywania, uchwyty do mocowania na promie, wykrywanie nacisku na osie, pakiety oświetleniowe LED, system kamer cofania, dach podnoszony Eco Lift, Fliegl Quick Lock, Fliegl Free Load, Vario Wall itp..

Większy przewóz, wyższe stawki, inteligentna technika. Fliegl X-tra Long zabiera więcej, a jako Twin osiąga nowe granice trwałości. W raporcie końcowym z testów w terenie dla pojazdu w wydłużonej wersji Niemiecki Urząd Drogownictwa (BASt) otworzył drogę do wprowadzenia longlinerów do regularnej eksploatacji.

„Decyzja o dopuszczeniu do ruchu 25-metrowych zestawów jest rozsądna i logiczna” – uważa Helmut Fliegl, prezes Fliegl Trailer.
„BASt potwierdza nasze wszystkie argumenty. We wnioskach odzwierciedla się pozytywna reakcja naszych klientów.”

Najważniejsze fakty z raportu BASt w skrócie:
– Dwa przejazdy długimi pojazdami ciężarowymi zastępują trzy przejazdy tradycyjnymi pojazdami ciężarowymi.

– Zysk na efektywności i oszczędność paliwa od 15% do 25%

-Brak zwiększonych kosztów utrzymania infrastruktury

– Brak efektów przenoszenia z torów na drogę